کد خبر: 1064809
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری بمناسبت روز روستا در جمع خبرنگاران گفت : هزینه های بالای مصالح ساختمانی باعث عدم استقبال مردم روستا های شهرستان کوهرنگ از بازسازی منازل شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری بمناسبت روز روستا در جمع خبرنگاران گفت  :   هزینه های بالای مصالح ساختمانی باعث عدم استقبال مردم  روستا های شهرستان کوهرنگ از بازسازی منازل شده است .

فرشید ریاحی گفت : میزان بازسازی در منطقه کوهرنگ 45 درصد و در سایر مناطق استان 52 درصد است وی با تاکید بر اینکه هزینه ساخت مسکن در مناطق صعب‌العبور بسیار گران است ، افزود : باید هزینه‌های ساخت و ساز کاهش پیدا کند ، به‌همین دلیل بحث استفاده از منازل پیش‌ساخته‌، سازه‌های سبک و استفاده از سنگ مطرح شده است.

ریاحی  با اشاره به ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهبود معیشت روستاییان کشور از اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی در شهرستان بروجن به عنوان یکی از هفت شهرستان پایلوت کشور خبر داد و گفت: در این شهرستان در مناطق روستایی بلداجی و گندمان ۶۰ طرح برای توسعه کسب و کار و اشتغال روستاییان شناسایی شده است و امید می‌رود با جذب مناسب اعتبارات پیش‌بینی شده، این طرح در نهایت منجر به ماندگاری در روستاها و تقویت معیشت جوامع روستایی شود. ریاحی  توجه به روستاها را یکی از مهمترین عوامل دست‌یابی به توسعه پایدار دانست و گفت: اگر به روستا به عنوان کانون تولید بیش از پیش توجه شود و علاوه ‌بر توسعه زیرساخت‌ها، معیشت روستاییان نیز تامین میشود  که می‌توان فرایند توسعه‌یافتگی را در کشور و استان تسهیل کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: ضریب نفوذ بهسازی روستاها در 573 روستای بالای 20 خانوار 61 درصد و شاخص نیمه‌تمام بودن معابر روستایی 36 درصد است. وی با بیان اینکه تاکنون 3 برابر اعتبارات استانی، اعتبار ملی جذب شده و این اعتبار 60 میلیارد تومان است، افزود: میزان اعتبار استانی تخصیص‌یافته به بنیاد مسکن 20 میلیارد تومان است و کمبود اعتبارات باعث کاهش شتاب در توسعه معابر روستایی است.

ریاحی با بیان اینکه سهمیه قیر رایگان با اعتبار 40 میلیارد تومان نیز در حال ابلاغ است، اظهار داشت: 45 درصد منازل مسکونی روستایی  در کوهرنگ از گذشته تاکنون مقاوم‌سازی شده و بنیاد مسکن از سال 84 تاکنون سالیانه 200 هزار مسکن روستایی ساخته است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بازسازی منازل روستایی بنیاد مسکن تسهیلات ارائه می‌‌دهد ولی با استقبال کم مردم به خصوص مردم شهرستان کوهرنگ مواجه است به صورتی که میزان بازسازی در این منطقه 45 درصد و در سایر مناطق استان  52 درصد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر