کد خبر: 1062368
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان روز جاری میزان تزریق هفتگی در کشور به ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دز رسید که این رقم بیشتر از دز اولیه واکسیناسیون جهانی که متعلق به کشور آلمان با ۶ میلیون دز است، می‌باشد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: دکتر عین اللهی در نشست ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه با اعلام رکورد شکنی ایران با ۷ میلیون ۹۰۰ هزار دز تا پایان روز جاری در سطح دنیا، ابراز داشت: امروز به واسطه مشارکت و اعتماد عمومی مردم و البته روحیه جهادی در وارد کردن و تامین واکسن توانستیم جزو رکوردداران دنیا در امر واکسیناسیون هفتگی باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر لزوم بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی بصورت حضوری، اظهار داشت: واقعیت امر این است که مجازی برگزار شدن کلاس‌های حوزه پزشکی، ضربات سختی را بر پیکره درمان کشور وارد کرده است، بنابراین تمام تلاش برای بازگشایی دانشگاه‌های حوزه درمان تا اواسط مهرماه بکار خواهد گرفته شد.

وی سرعت بخشیدن در امر واکسیناسیون عمومی را اولویت اول کلیه مراکز درمانی استان و کشور عنوان کرد و افزود: هیچگونه کمبودی در امر توزیع و تولید واکسن کرونا در سطح کشور وجود ندارد و بر این اساس شرایط باید به سمتی برود که ما قرنطینه کشور را تنها محدود به قرنطینه هوشمند بکنیم و مردم بتوانند با خیال راحت به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.

علوم پزشکی کرمانشاه دیگر تیپ دو مراکز درمانی کشور نیست

وزیر بهداشت در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد مثبت و توسعه محور دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای حوزه پزشکی و درمان کرمانشاه من دیگر این استان را در عملکرد جزو تیپ دو نمیدانم.

دکتر عین الهی با تاکید بر اولویت بخشی در حوزه درمان، تصریح کرد: با توجه توسعه عمومی حوزه درمان در بین مردم، می‌طلبد که معاونت‌های درمان استان و کشور توجهات ویژه‌ای به بهبود و توسعه حوزه درمان داشته باشند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار