کد خبر: 1061599
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
«عباس کارگر» مغازه‌دار پاکدست هشترودی ۱۰۰ گرم طلاهای گمشده یک پیرزن روستایی را در پیاده‌رو خیابان پیدا کرد و آن را بی‌درنگ به صاحبش برگرداند.

پنجشنبه اصناف خیابان شهید «قاضی» این شهر پیرزنی را دیدند که افتاده و بی‌حال است و پس از پرس و جو متوجه شدند که وی پول و طلاهایش را گم کرده است.

اما شاهدان می‌گویند که حال بد این پیرزن روستایی زیاد دوام نیاورد و کمی بعد، هم‌همه‌ای در میان مردم و بازاراریان به راه افتاد؛ هم‌همه‌ای که نشان از پیدا شدن طلای این پیرزن داشت و بار دیگر اهمیت پاکدستی را یادآوری کرد. 

این مغازه‌دار در مورد جزئیات ماجرا می‌گوید: در حال تمیز کردن جلو مغازه بودم که متوجه یک نایلون گره‌خورده شدم و به نیت انداختن آن داخل سطل زباله، آن را برداشتم.

«کارگر» ادامه می‌دهد: از آنجایی که نایلون سنگین بود، بازش کردم و با طلا و مقداری پول مواجه شدم؛ ابتدا می‌خواستم به پلیس زنگ بزنم یا به همسایه‌ها بگویم که شنیدم پیرزنی در بازار به دنبال گمشده‌اش است.

وی اضافه می‌کند: پس از رویارویی با این پیرزن و برای اطمینان بیشتر علت ناراحتی‌اش را پرسیدم و پاسخ داد که «مقداری طلا گم کرده‌ام».

این مغازه‌دار پاکدست بیان می‌کند: وقتی به او گفتم که گریه نکن من طلاها را پیدا کرده‌ام؛ برق در چشمانش درخشید و پس از گفتن نشانی درست طلاها، بسته را به او دادم. 

«عباس» حکایت ما اینگونه ادامه می‌دهد که «وقتی این پیرزن دستهایش را رو به آسمان گرفت و دعایم کرد، بار دیگر لذت معنوی عمل به توصیه‌های دینی را تجربه کردم.

آری پیرزن روستایی دعایش کرد و خودش هم آمین گفت؛ گویی در همان لحظه اجر این پاکدستی مغازه‌دار پرداخت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر