کد خبر: 1058603
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:
لرستان- حجت الاسلام مهدوی خواه نهضت امام حسین(ع) را مدرسه تربیتی عنوان کرد و گفت: بصیرت، معنویت، عبودیت و ایثار امام حسین(ع) در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام روح الله مهدوی خواه، ظهر امروز در جمع مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران استان با موضوع بررسی فضائل اخلاقی در سیره و نهضت حسینی، گفت: نهضت امام حسین(ع) مدرسه تربیتی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه استاد این مدرسه امام حسین(ع) است و شاگردان ممتازی دارد که اصحاب امام حسین(ع) هستند، افزود: در این نهضت شاگردانی بودند که نمره قبولی کسب نکردند، کسانی بودند در میانه راه با هر بهانه ای دنیوی و اخلاقی از همراهی امام حسین(ع) محروم بودند.

وی بر ضرورت تبیین و ترویج نهضت حسینی در جامعه و ضرورت درس گرفتن از آن خاطرنشان کرد: با بهره مندی از مدرسه تربیتی امام حسین(ع) می توان به سمت کمال حرکت کرد.

حجت الاسلام مهدوی خواه بیان کرد: اگر بخواهیم نهضت امام حسین(ع) را تفسیر کنیم تابلویی که سراسر نور و معنویت بود و در رأس آن امام حسین(ع) قرار گرفت؛ بصیرت، معنویت، عبودیت و ایثار وجود داشت که جز زیبایی چیزی دیده نمی شد.

وی در ادامه عنوان داشت: اما در مقابل تابلویی بود که نافرمانی، طلب دنیا، پشت کردن به خدا، بدی و تاریکی بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با اشاره به اینکه عقل، علم، دانش و بصیرت ما برای درک فضیلت امام حسین(ع) کم است، یادآور شد: امام حسین(ع) اهل عبادت بود کسانی که خدا را عبادت می کنند همه مدیون امام حسین(ع) هستند، امام حسین(ع) با ریختن خون خویش راه دین را برای همه مردم مؤمن باز کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) دارای علم و بصیرت بودند 10 سال در زمان معاویه بودند اما جنگ نکردند و این عدم جنگ یعنی بصیرت، اما در زمان یزد قیام کردند از این نهضت شجاعت امام حسین(ع) مشخص می شود.

حجت الاسلام مهدوی خواه با بیان اینکه امام حسین(ع) به شهادت رسید و اسلام زنده شد، گفت: امروز باید اهداف قیام امام حسین(ع) را برای نسل جوان تبیین ساخت و جلوی انحرافات گرفته شود./9451/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار