کد خبر: 1058540
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
حجت‌الاسلام و المسلمین قمی در نمایشگاه کتاب:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از کمرنگ بودن حضور کتاب در محافل عزاداری ابراز نگرانی و تأسف کرد.
محمد صادقی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از کمرنگ بودن حضور کتاب در محافل عزاداری ابراز نگرانی و تأسف کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در مراسم آغاز به کار نمایشگاه مجازی نسل حسینی اظهار کرد: از اینکه کتاب در سبد گسترده و رنگارنگ خادمان محافل عزاداری، پیش از این کمرنگ بوده متأسفم. مردم، مسئولان مشکی‌پوش‌کردن حسینیه و بیرون هیئت را خادم امام حسین (ع) می‌دانند، یعنی همه ذهنیت اجتماعی او را مفتخر به خادم‌الحرمین می‌دانند و این ذهنیت درباره کسی که ماسک توزیع می‌کند یا دستان مردم را ضدعفونی می‌کند هم وجود دارد و شاعر و نوحه‌خوان و سینه‌زن هم همگی خادم‌الحرمین هستند، اما در سده اخیر، به طور عرفی و ذهنی، شرایطی وجود داشته که باعث می‌شود غصه بخوریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی افزود: در سده گذشته کسانی را که در کار تولید و نشر کتاب عاشورایی بوده‌اند، کمتر به عنوان خادم سیدالشهدا (ع) شناخته‌اند. این مسیری است که خدا برای هدایت بشر انتخاب کرده و معجزه پیامبر آخرالزمانش هم از جنس کتاب است. ما هم هر جا کتاب را دست‌کم گرفته‌ایم، ضرر کرده‌ایم. این مسئله به طور خاص در امر ترویج فرهنگ عاشورایی باعث ضرر و افسوس است. رئیس سازمان تبلیغات در ادامه بیان کرد: نوا‌هایی که از بلندگو‌ها شنیده می‌شوند و پرچم‌هایی که به در خانه‌هایمان می‌زنیم، همه حال و هوای محرم و عزاداری امام حسین (ع) را القا می‌کنند، اما تعمق در معارف عاشورایی با معرفت امکانپذیر می‌شود و معرفت هم مسیر و قالب مشخص خود را دارد که کتاب است، پس اینکه ماجرای کتاب را به محافل عزاداری پیوند بزنیم، اتفاق خیلی مبارکی است و یک گام روبه‌جلو محسوب می‌شود. از مخاطب کودک تا بزرگسال، تولید و توزیع کتاب عاشورایی، یک ضرورت است. وی ادامه داد: خیلی جای غصه خوردن است، اگر به کتاب و معرفت کم‌اهمیتی کنیم، به همین دلیل عزم کرده‌ایم این نقصان را برطرف و طی امسال و سال آینده منبر و کتاب را تقویت کنیم. در حال حاضر قدرت خرید مردم پایین است و معلوم است که مدیر یک خانواده از نان خانه نخواهد زد و از سهم کتاب کم خواهد کرد، بنابراین باید غصه‌دار و نگران باشیم، اما به یک نکته مهم هم در عزاداری‌ها توجه کنیم، اینکه علاوه بر پرچم و غذای نذری، باید برای نذر کتاب هم تلاش کنیم.
در این برنامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی با همراهی محمدمهدی دادمان، علی‌اکبر شیروانی و محمد حمزه‌زاده پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی نسل حسینی را افتتاح و از برخی عناوین فیزیکی موجود در این نمایشگاه بازدید کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنی naslehosseini. ir آثار مورد نظر خود را تهیه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار