کد خبر: 1056379
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی سه روز آینده در برخی استان‌های کشور رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۳۱ تیر) در برخی مناطق هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۳۱ تیر) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است، گفت: از فردا تا یکشنبه (۱ تا ۳ مرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا (۱ مرداد) در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ مرداد) در گیلان و برخی مناطق مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز و فردا در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرایط روز‌های شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ مرداد) در سمنان، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه (۴ مرداد) در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

ضیاییان همچنین اظهار کرد: از فردا تا یکشنبه (۱ تا ۳ مرداد) دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد. همچنین طی پنج روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا و از اواخر وقت فردا تا یکشنبه (۱ تا ۳ مرداد) دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱ مرداد) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز شنبه (۲ تیر) نیز صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۳۱ تیر و ۱ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار