کد خبر: 1054678
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
فرمانده انتظامی پایتخت از بسیج مأموران پلیس تهران برای مدیریت ترافیک و برقراری امنیت هنگام خاموشی‌های مستمر برق خبر داد و تأکید کرد که خاموشی‌های شبانه‌روزی منجر به افزایش مأموریت‌های پلیس شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت از بسیج مأموران پلیس تهران برای مدیریت ترافیک و برقراری امنیت هنگام خاموشی‌های مستمر برق خبر داد و تأکید کرد که خاموشی‌های شبانه‌روزی منجر به افزایش مأموریت‌های پلیس شده است.
سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه اجرای دو طرح رعد و کاشف که به صورت همزمان انجام شد، توضیح داد: در مواجهه با خاموشی‌های مستمر از لحاظ امنیتی مشکلی نداریم؛ چراکه ما از قبل اطلاع داشتیم که قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد، بنابراین پیش‌بینی‌های لازم در این باره انجام شده‌بود.
سردار رحیمی از به‌کارگیری مأموران یگان امداد و مأموران انتظامی برای کمک به پلیس راهور و استقرار در تقاطع‌های مهم خبر داد و گفت: با توجه به خاموشی چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های مهم و پر ترافیک که روی ترافیک سطح شهر تأثیر می‌گذارند، مأموران سایر رده‌ها به کمک پلیس راهور آمده و در این تقاطع‌ها مستقر شده‌اند. رئیس پلیس تهران با بیان این مطلب که تلاش و فعالیت مأموران پلیس چه در شب و چه در روز بیش از پیش افزایش یافته است در خصوص جداسازی برق چراغ‌های راهنمایی از شبکه برق محلات گفت: با دوستان در شهرداری در این مورد صحبت کردیم که برای برق چراغ راهنمایی فکری کنندکه یا به صورت برق اضطراری یا به صورت برق خورشیدی مشکل را حل کنند.
بازداشت ۱۰۱۱ سارق حرفه‌ای
رئیس پلیس تهران همچنین از دستگیری۷۳۶‌متهم در طرح رعد‌۴۶ و ۲۷۵‌سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در طرح کاشف خبر داد و گفت: این دو طرح عملیاتی در پلیس‌های پیشگیری و آگاهی انجام شد.
رویکرد طرح رعد برخورد با مجرمان حوزه هر کلانتری است و در طرح کاشف با باند‌ها و گروه‌های سارقان حرفه‌ای و مجرمان سابقه‌دار برخورد می‌شود. وی با اشاره به اینکه در طرح رعد ۷۳۶‌نفر دستگیر و ۴۵‌باند که اقدام به سرقت می‌کردند منهدم شدند، گفت: در این طرح بیش از ۴ هزار و ۳۸۴ اموال مسروقه کشف و ۷۰۲‌پرونده سرقت بسته شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در طرح کاشف‌۲۷۵ سارق سابقه دار و حرفه‌ای دستگیر شدند، اظهار داشت: مجرمان دستگیر شده در جرائمی، چون سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و قتل مشارکت داشته‌اند و این افراد در قالب ۷۵‌باند فعالیت می‌کردند که ۲ هزار و ۵۳۷ قلم اموال سرقتی مردم از آنان کشف شد.


گفتگو با متهمان
آدم‌ربایی برای انتقام
افسر پرونده‌ات می‌گوید به خاطر اخراج از کار آدم‌ربایی کرده‌ای، توضیح بده.
من کار‌های مالی انجام می‌دادم و بیشتر در دفتر شرکت حضور داشتم تا اینکه اخراج شدم.
شش ماه قبل به خاطر اعتیادم اخراج شدم. البته آن زمان من تنها اخراجی نبودم. یکی از کارمندان قسمت مالی هم که از دوستان من بود از محل کارش اخراج شد که دو نفری از او کینه به دل گرفتیم و بعد هم با همدستی دوستانمان نقشه آدم‌ربایی و اخاذی کشیدیم.
یعنی به خاطر اینکه اخراج شدید تصمیم به آدم‌ربایی گرفتید؟
بله.
اما شما قصد اخاذی میلیاردی داشتید؟
ما از او کینه به دل گرفتیم و از طرفی هم، چون من و دوستم در قسمت مالی کار می‌کردیم به مدارکی دست پیدا کردیم که نشان می‌داد صاحب‌کارخانه ۷۰‌میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد. ما این مدارک را بدست آوردیم و ابتدا تصمیم گرفتیم موضوع را به اداره مالیاتی خبر بدیم. چون فکر می‌کردیم اگر این تخلف مالیاتی را به اداره مالیات گزارش کنیم به ما پاداش میلیاردی می‌دهد، اما بعد تصمیم گرفتیم مدارک را به خود صاحب کارخانه نشان دهیم و از خود او اخاذی کنیم.
پس چرا آدم ربایی کردید؟
چاره‌ای جز این نداشتیم، چون باید او را به مکانی منتقل می‌کردیم و بعد مدارک را به او نشان می‌دادیم و او را تهدید می‌کردیم. ما احتمال دادیم که او نصف ۷۰ میلیارد تومان را به ما می‌دهد که راز تخلفش بر ملا نشود.
فکر نمی‌کردید شناسایی شوید؟
نه، چون ما باند هشت‌نفره بودیم که چهار نفر به صورت مستقیم و چهارنفر هم در پشت صحنه بودیم که نقشه را طراحی می‌کردیم. من و دوستم که اخراجی بودیم در پشت صحنه حضور داشتیم. به همین خاطر روز حادثه که ساعت‌۱۴:۳۰ بعد از ظهر ۲۴‌خرداد چهار نفر از همدستانمان با حکم جعلی به دفتر او رفتند و خودشان را مأمور معرفی کردند و او را ربودند.
بعد چه شد؟
دوستان ما صاحب کارخانه را چند ساعتی داخل خیابان چرخاندند و بعد او را تهدید کردند که اگر ۳۰‌میلیارد تومان ندهد موضوع فرار مالیاتی را به اداره مالیات گزارش می‌دهیم و در نهایت هم او را داخل خیابانی رها کردند و قرار شد با سیم‌کارت ترکیه‌ای که داشتیم با او تماس بگیریم و او را مجبور کنیم به کارت ما پول واریز کند، اما قبل از اینکه آزادش کنیم من و دوستم دستگیر شدیم.
چطوری؟
همان زمانی که همدستانم به عنوان مأمور او را بازداشت کردند، کارمندانش شک کردند و به اداره پلیس خبر دادند که مأموران پلیس هم متوجه آدم‌ربایی شدند و قبل از اینکه گروگان آزاد شود من و دوستم را بازداشت کردند.

سرقت راننده تاکسی از مسافران
چطور با دختران دم بخت آشنا می‌شدی؟
من با خودروام به صورت تاکسی اینترنتی مسافرکشی می‌کردم. معمولاً زمانی که مسافرم دختر دم‌بخت بود سعی می‌کردم با چرب زبانی او را فریب دهم. مثلاً می‌گفتم که مهندسم و در شرکتی مشغول به کار هستم، اما به خاطر اینکه خودم تازه شرکتی راه‌اندازی کرده‌ام و به پول نیاز دارم زمان بیکاری‌ام مسافرکشی می‌کنم.
در همان روز اول شما پیشنهاد ازدواج می‌دادی؟
نه، من معمولاً شماره تلفن همراهم را به آن‌ها می‌دادم و می‌گفتم زمانی که تاکسی اینترنتی لازم دارند با من تماس بگیرند تا خودم را سریع برسانم. از این طریق با آن‌ها آشنا می‌شدم و بعد هم سعی می‌کردم کار‌های شخصی آن‌ها را انجام دهم که کم‌کم اعتماد آن‌ها را به خودم جلب می‌کردم و وارد زندگی خصوصی‌شان می‌شدم و در فرصت مناسب طلا‌های آن‌ها را سرقت می‌کردم.
شغل اصلی‌ات مسافرکشی بود؟
نه، من در یک شرکت کار می‌کردم، اما به خاطر کرونا تعدیل نیرو داشتند و من اخراج شدم که بعد در تاکسی اینترنتی مشغول به کار شدم.
چرا تصمیم به سرقت گرفتی؟
بامسافرکشی زندگی‌ام نمی‌چرخید که تصمیم گرفتم سرقت کنم.
سرقت کابل برق در زمان قطع برق
سابقه داری؟
بله، من ۱۲‌بار به اتهام سرقت دستگیر و به زندان رفته‌ام. آخرین بار به خاطر زورگیری دستگیر شدم که ۱۰‌روز قبل پس از ۱۸‌ماه زندانی آزاد شدم و این بار تصمیم گرفتم زمانی که برق می‌رود کابل برق سرقت کنم که همراه همدستم به سرقت می‌رفتیم.
نمی‌ترسیدید که برق باعث مرگ شما شود؟
چرا می‌ترسیدیم و به همین خاطر هر زمانی که برق قطع می‌شد به سرقت می‌رفتیم. چون مدتی قبل هم یکی از دوستانم هنگام سرقت برق او را گرفت و فوت شد. به همین خاطر زمانی که قطعی برق سریالی شد فکر کردم بهترین و راحت‌ترین زمان برای سرقت است.
کجا‌ها سرقت می‌کردید؟
فرقی نمی‌کرد. هر منطقه‌ای که برق می‌رفت ما آنجا حاضر بودیم. مثلاً با خبر می‌شدیم که یافت‌آباد، یا خلیج‌فارس یا آذری برق رفته بلافاصله به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم.
چطوری؟
معمولاً کابل برق یا زمینی است یا هوایی، اگر زمینی بود که زمین را می‌کندیم و اگر هوایی بود که از روی تیر برف بالا می‌رفتیم.
هر سرقت چقدر طول می‌کشید؟
کلاً سرقت باید تند و سریع باشد وگرنه خیلی زود به دام می‌افتی. من برای هر سرقت ۴‌دقیقه وقت می‌گذاشتم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار