کد خبر: 1053785
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
امروز رونمایی از فیروز کریمی در تراکتور
هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که طی آن پرسپولیس از گل‌گهر پذیرایی می‌کند، ذوب‌آهن در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود و سایپا نیز میزبان شهرخودرو است.
دنیا حیدری

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که طی آن پرسپولیس از گل‌گهر پذیرایی می‌کند، ذوب‌آهن در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود و سایپا نیز میزبان شهرخودرو است.
هرچند که دیدار پرسپولیس و گل‌گهر حساس‌ترین بازی امروز و آغاز این هفته از رقابت‌های لیگ برتر است، اما نباید به سادگی از وضعیت تراکتور‌سازی هم گذشت. تراکتوری که باز هم نیمکتش دستخوش تغییر شده و حالا می‌خواهد با فیروز کریمی کهنه‌کار چند هفته پایانی لیگ را پشت سر بگذارد که البته اگر با آقا فیروز هم ادامه ندهد نباید تعجب کرد.
کار سخت کریمی در تبریز
سوت شروع رقابت‌های این هفته ساعت ۱۹:۱۰ امروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز زده می‌شود، جایی که تراکتور از ذوبی‌های قعرنشین پذیرایی می‌کند، اما نه با خطیبی!
بعد از شکست تراکتور برابر شهرخودرو، خطیبی با هواداران ناراضی این تیم در فرودگاه درگیر شد و همین داستان نسخه سرمربی جوان را پیچید!
اگرچه زنوزی همواره پشت خطیبی درآمده بود، اما این‌بار آب او هم با سرمربی به یک جوی نرفت تا خطیبی نهمین مربی باشد که از این تیم کنار گذاشته می‌شود. ولی انتخاب جایگزین خطیبی هم مانند کنار گذاشتن او جالب توجه بود؛ فیروز کریمی که در مقطع کوتاهی مدیرفنی سرخپوشان تبریزی بود حالا بعد از ۲۲ سال که هدایت این تیم در لیگ آزادگان را در دست داشت، به عنوان سرمربی روی نیمکت تراکتور نشسته و در گام نخست باید شاگردانش را مهیای مصاف با ذوب‌آهن کند. تیمی که با کسب ۲۲ امتیاز از ۲۴ بازی قبلی در رده پانزدهم جدول قرار دارد، اما برخلاف تراکتور هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک مساوی کرد و بی‌شک حریف چندان ساده‌ای هم نخواهد بود، چراکه چیزی برای از دست دادن ندارد و برای فرار از قعر جدول به امتیاز بازی‌های باقیمانده نیاز مبرم دارد.
دوئل یحیی و قلعه‌نویی
مهم‌ترین بازی امروز بدون شک دوئل یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی در مصاف پرسپولیس و گل‌گهر است. تیم سیرجانی در حالی امروز ساعت ۱۹:۵۰ در آزادی برابر سرخپوشان صدرنشین صف‌آرایی می‌کند که هفته گذشته در همین ورزشگاه با قبول شکست ۲ بر صفر، امتیاز باارزشی را از دست داد. سه امتیازی که می‌توانست با چند پله صعود، سیرجانی‌ها را صاحب جایگاه چهارم جدول کند. با وجود این قلعه‌نویی از عهده آبی‌پوشان پایتخت برنیامد و حالا در یکی از مصاف‌های حساس هفته‌های پایانی باید برابر سرخپوشان به میدان برود. قلعه‌نویی در تیم‌های متعددی، چون استقلال، تراکتور و سپاهان سابقه رویارویی با پرسپولیس را داشته و همواره مصاف با این تیم برایش حکم دربی را دارد. ضمن اینکه بعد از شکست هفته گذشته برابر استقلال، قلعه‌نویی در بازی امروز به دنبال زدن یک تیر با چند نشان است؛ جبران شکست هفته گذشته با برتری مقابل سرخپوشان صدرنشین به عنوان سرمربی سابق استقلال در تیمی که با حضور قلعه‌نویی، گادوین منشا، مرتضی تبریزی و بهنام برزی در گل‌گهر این تیم را به شعبه دوم استقلال تبدیل کرده، دلایل خوبی است برای بالا رفتن حساسیت سرمربی گل‌گهر برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس، اما شاید مهم‌تر از همه جبران باخت پرگل دور رفت باشد. شکست ۵ بر صفر در سیرجان که بدون شک یکی از تلخ‌ترین شکست‌های قلعه‌نویی مقابل سرخپوشان است. با وجود این گرفتن انتقام شکست ناباورانه دور رفت از فینالیست لیگ قهرمانان آسیا که با ۱۲ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد کار چندان ساده‌ای نیست. هرچند که یحیی در بازی حساس امروز سه ملی‌پوش خود را به همراه ندارد. وحید امیری، سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا که جزو مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس هستند و غایبان بزرگ پرسپولیس برابر تیم پرمهره، اما پرفراز و نشیب و پرنوسان گل‌گهر که می‌تواند کار یحیی را در این بازی خانگی سخت کند. با این حال با توجه به لغزش هفته گذشته سپاهان تنها پیروزی مقابل گل‌گهر است که می‌تواند پرسپولیس را در مسیر موفقیت برای کسب قهرمانی این فصل حفظ کند، اما باید دید قلعه‌نویی، یحیی را در مسیر قهرمانی همراهی می‌کند یا نه.
مطهری، مربی سرخپوشان، اما مدعی است پرسپولیس گول نتیجه دور رفت را نمی‌خورد و گل‌گهر را دست‌کم نمی‌گیرد، ولی باید دید مشکلات مالی که این روز‌ها داد بازیکنان تیم را درآورده، می‌تواند در این بازی حساس سرخپوشان را به دردسر بیندازد یا بازیکنان کمافی‌السابق و همانند بازی‌های قبل فارغ از این مسائل و تنها با هدف کسب سه امتیاز به مصاف حریف می‌روند تا خللی در مسیر قهرمانی پرسپولیس ایجاد نشود.  

همزمان با مصاف پرسپولیس – گل‌گهر، سایپا نیز از شهرخودرو پذیرایی می‌کند. تیمی که هفته گذشته به‌رغم ۱۰ نفره شدن تراکتور را در مشهد به زانو درآورد تا پرونده خطیبی در این تیم بسته شود. تیمی که این روز‌ها با انگیزه و خوب کار کرده است. با وجود این سایپا با حضور در رده سیزدهم جدول در محدوده خطر قرار دارد و در صورت کسر سه امتیاز توسط کمیته انضباطی از این تیم اوضاعش به مراتب بدتر هم می‌شود، به همین دلیل سه امتیاز هفته بیست و پنجم برای نارنجی‌پوشان اهمیت زیادی دارد. البته اگر این تیم قصد جدایی از قعر جدول و ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار