کد خبر: 1049862
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: کیفیت واحدهای بین‌الملل مراکز درمانی استان در راستای توسعه گردشگری سلامت ارتقا می‌یابد.

علیرضا بایرام زاده،با اشاره به برگزاری جلسه کمیته گردشگری سلامت زیرمجموعه گروه کاری اقتصاد گردشگری استان افزود: در این جلسه وضعیت گردشگری سلامت مورد برررسی قرار گرفت و برنامه‌ریزی برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات این صنعت در دوران پسا کرونا انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز از مهم‌ترین قطب‌های پزشکی کشور است بنابراین در راستای توسعه گردشگری سلامت در این استان، ارتقا کیفیت واحدهای بین‌الملل مراکز درمانی ضروری است.

بایرام زاده، ادامه داد: توجه و برنامه‌ریزی برای نحوه بازاریابی و تبلیغات، ارائه پروتکل‌های مورد نیاز داخلی و روابط خارجی و ساماندهی فعالیت شرکت‌های فعال با همکاری دستگاه‌های مربوطه در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

جلسه کمیته گردشگری سلامت زیرمجموعه گروه کاری اقتصاد گردشگری استان با حضور روسا و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نمایندگی وزارت امور خارجه در دبیرخانه کمیته گردشگری سلامت واقع در معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

آذربایجان‌شرقی حدود ۲۹ بیمارستان دولتی، هشت بیمارستان عمومی غیردولتی و هفت بیمارستان خصوصی دارد که هر کدام در بخش‌ها، رشته‌ها و تخصص‌های مختلف توانایی جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارند.

بنا به آمارهای رسمی، اوج سفرهای گردشگری از جمهوری آذربایجان به ایران مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بوده است که در این سال‌ها بیش از یک میلیون نفر از مردم این کشور از ایران دیدار کرده اند که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از آنها با هدف درمان بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر