کد خبر: 1045475
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بخش خصوصی واقعی نیازی به وام و رانت ندارد، گفت: تنها نیاز فعالان این عرصه قانونگذاری و آیین نامه‌های آن است.

پرهام رضایی در نشست هم اندیشی با برخی از فعالان اقتصادی استان با اشاره به نگاه متفاوت مجلس یازدهم به مسائل بخش خصوصی گفت: مجلس کنونی به بحث قانون اتاق بازرگانی ورود کرده و این نشان می دهد که دغدغه مجلس نگاه سیستماتیک به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعار امسال را بر مبنای «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نامگذاری کرده اند، افزود: چندین سال متوالی است که نامگذاری سال و انتخاب شعار آن در حوزه اقتصادی بوده است که این نشان از اهمیت ویژه این حوزه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در رابطه با قانون بهبود فضای مستمر کسب و کار بیان کرد: حرف بخش خصوصی از سال ۹۰ تاکنون این بوده است که فضا را آماده کنید تا ما وارد میدان شویم. بخش خصوصی واقعی نیازی به وام و رانت ندارد.

رضایی مطرح کرد: تنها نیاز فعالان این عرصه قانونگذاری و آیین نامه‌های آن است؛ قانونی که می‌گوید قبل از شروع هرکاری، بخش خصوصی هم از آن مطلع شود، اما پس از گذشت چندین سال هنوز چنین قانونی در کشور اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت تحریم کاهش ارتباطات با دیگر کشورها و به عبارت ساده تر ایزوله شدن اقتصاد است، عنوان کرد: دولت در شرایط تحریمی باید دست فعالان اقتصادی را باز می کرد اما در کشور به سمت اقتصاد بسته حرکت کردیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار