کد خبر: 1044910
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
روحانی در دیدار وزیر خارجه پاکستان عنوان کرد
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت تأمین صلح و ثبات در منطقه با محوریت سازوکار‌های منطقه‌ای، بر ضرورت تأمین امنیت مرز‌های دو کشور همسایه، ایران و پاکستان تأکید کرد و گفت: امنیت، دغدغه مشترک دو کشور است و تقویت همکاری‌ها در این زمینه ضروری است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در دیدار شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، اهمیت همکاری‌ها با این کشور به عنوان همسایه مسلمان ایران را مورد اشاره قرار داد و بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری و همچنین توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

روحانی با اشاره به تصمیم امریکا برای خروج از افغانستان، با بیان اینکه حضور نظامی امریکایی‌ها در منطقه کمکی به حفظ امنیت و ثبات نکرده است، گفت: ایران و پاکستان به عنوان مهم‌ترین و موثرترین کشور‌های همسایه افغانستان باید با تعامل و همکاری نقش خود را برای مدیریت روند صلح در این کشور ایفا کنند و جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش خود در این راستا از همکاری با پاکستان و افغانستان استقبال می‌کند. رئیس جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور در راستای توسعه همکاری ها، بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات تأکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین نیاز‌های پاکستان در زمینه انرژی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در دیدار با رئیس جمهوری کشورمان، روابط با جمهوری اسلامی ایران را منحصر به فرد، ارزشمند و برادرانه توصیف و بر تقویت و تحکیم این روابط در همه زمینه‌ها تأکید کرد. شاه محمود قریشی با اشاره به تأکید عمران خان نخست وزیر پاکستان بر توسعه بیش از پیش روابط با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک روابط دو جانبه وارد مرحله جدیدی شده و شاهد گشایش‌های نوینی در توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار