کد خبر: 1042578
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸

آزمون زبان دولینگو چیست و چقدر اعتبار دارد؟

رپورتاژ آگهی/ چند سالی هست که آزمون جدیدی به نام آزمون دولینگو در بین مردم رایج شده است. شاید خیلی از افراد آن را نشناسند و یا حتی نام آن را نشنیده باشند؛ اما آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند حتماً می‌خواهند بدانند که آزمون دولینگو چیست و چقدر اعتبار دارد؟ آیا دانشگاه‌ها آن را قبول می‌کنند؟ آیا این آزمون برای مهاجرت به‌درد می‌خورد؟ اگر شما هم به‌دنبال پاسخی برای این سؤالات هستید با ما همراه باشید.

آزمون زبان دولینگو چیست؟

دقیقاً در جولای سال 2019 بود که اولین آزمون دولینگو برگزار شد. آزمون دولینگو هم مانند آزمون آیلتس از چهار بخش خواندن، مکالمه، شنیدن و نوشتن تشکیل شده است.

زمان این آزمون حدود 60 دقیقه است و هزینه شرکت در آن 49 دلار در نظر گرفته شده است. سختی سوالات این آزمون به‌صورت پلکانی کم یا زیاد می‌شود؛ به این صورت که اگر شما به یک سؤال پاسخ صحیح بدهید، سؤال بعدی نسبتاً سخت‌تر می‌شود؛ اما چنانچه نتوانید به سؤالی جواب درست بدهید، سؤال بعدی ساده‌تر می‌شود. این ویژگی باعث شده تا این آزمون به یک آزمون جامع انگلیسی تبدیل شود.

زمانی که شما در آزمون دولینگو شرکت می‌کنید باید بتوانید واژه‌های درست و غلط را از هم تشخیص بدهید، جملات ناقص را تکمیل کنید، یک تصویر را توصیف کنید، بخش‌هایی را به‌صورت شفاهی و کلامی بخوانید و درنهایت، یک مصاحبه ویدئویی از شما گرفته می‌شود که باید از بین دو عنوان داده شده، یکی را انتخاب کنید و دربارۀ آن صحبت کنید.

لازم است بدانید که نمرات این آزمون بین 10 تا 160 در نظر گرفته شده است و این ویژگی را دارد که با تمامی مدارک معتبر دنیا مقایسه شود. حداقل نمره قبولی در این آزمون به دانشگاهی که برای آن درخواست پذیرش داده‌اید بستگی دارد. چراکه ممکن است بر اساس رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه نمرات قبولی متقاضیان شرکت‌کننده متفاوت باشد.

آزمون زبان دولینگو چیست و چقدر اعتبار دارد؟

شرایط لازم برای شرکت در آزمون دولینگو

حتماً باید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید

کامپیوتر و یا لپ‌تاپ‌تان به امکاناتی از قبیل میکروفن، اسپیکر صوتی و دوربین جلو مجهز باشد

داشتن کردیت کارت معتبر برای اینکه بتوانید با آن هزینه آزمون را پرداخت کنید

پاسپورت، گواهینامه رانندگی و یا شناسنامه دولتی داشته باشید

60 دقیقه وقت آزاد برای امتحان داشته باشید، آن‌هم در محیطی خلوت

مزیت آزمون دولینگو نسبت به آزمون‌های تافل و آیلتس در چیست؟

راحتی در ثبت‌نام و شرکت در آزمون با توجه به عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل آزمون

سرعت بالای دریافت نتیجه آزمون

از نظر هزینه پرداخت بسیار مقرون‌به‌صرفه است

قابلیت اشتراک‌گذاری نمرات بدون هزینه اضافی

منابع و سؤالات آزمون دولینگو

همان‌طور که می‌دانید این آزمون، یک آزمون نوپاست، بنابراین اینطور نیست که نمونه سوالاتش در سرتاسر وب موجود باشد. البته ناگفته نماند که تیم ایران دولینگو طی یک‌سال فعالیت مستمر، بیش از ۲ هزار سوال واقعی آزمون دولینگو را تحت عنوان پک سوالات واقعی آزمون دولینگو جمع‌آوری کرده است که مطالعه و تمرین این سؤالات تأثیر بسیار زیادی در افزایش نمرۀ متقاضیان آزمون دولینگو داشته است.

لازم است بگوییم که سؤالات این آزمون در هنگام برگزاری با تکیه‌بر تکنولوژی هوشمند، متناسب با سطح دانش شرکت‌کننده تغییر می‌کند؛ اما برای اینکه بتوانید با سؤالات این آزمون آشنایی پیدا کنید، می‌توانید به سایت اصلی برگزارکننده‌اش هم سری بزنید.

امتحان دولینگو چه قدر زمان می‌برد؟

جذاب بودن این امتحان، به کوتاه بودن زمان آن است. شروع تا پایان این آزمون کمتر از یک‌ساعت طول می‌کشد و در مقایسه با آزمون‌هایی مانند تافل و آیلتس که حدود سه تا چهار ساعت زمان می‌برند، از این نظر برتری دارد.

راه‌های تقلب در آزمون دولینگو!

متاسفانه بعضی از متقاضیان آزمون دولینگو به‌دنبال این هستند که به‌جای صرف زمان برای یادگیری یا شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون دولینگو، با دوز و کلک در این آزمون قبول شوند!

بهتر است بدانید که تقلب در آزمون دولینگو نه‌تنها به ضرر خود شماست و باعث محرومیت دائمی شما از آزمون دولینگو می‌شود، بلکه اعتبار ایرانیان را هم در این آزمون خدشه‌دار می‌کند و این احتمال را بالا می‌برد که این آزمون به‌طور کلی برای ایرانی‌ها مسدود شود.

توجه داشته باشید که نرم‌افزار آزمون به‌محض شروع امتحان، صفحۀ نمایش شما را ضبط می‌کند؛ به این صورت که به‌وسیلۀ پروتکل‌های شناسایی، حتی باز کردن برگۀ جدید را هم تشخیص می‌دهد! پس از تمام شدن زمان آزمون، تمامی موارد توسط یک «ناظر از راه دور» بررسی می‌شود. اگر در جلسۀ آزمون حتی یک قانون را نقض کرده باشید، ناظر از راه دور، به‌طور خودکار نمرۀ آزمون شما را باطل می‌کند یا در موارد جدی‌تر، برای همیشه شانس شرکت در این آزمون را از دست می‌دهید!

پس توصیه ما به شما این است که ریسک نکنید! حتماً در کلاس های آمادگی آزمون دولینگو شرکت کنید تا بدون استرس و با اعتماد‌به‌نفس بالا به‌صورت تضمینی در آزمون دولینگو قبول شوید.

مدت اعتبار این آزمون چقدر است؟

این آزمون همانند دیگر آزمون‌ها به مدت دو سال اعتبار دارد. ولی گاهی پیش می‌آید که برخی از دانشگاه‌ها مدت‌زمان دیگری را اعلام می‌کنند. به همین جهت همیشه قبل از اینکه نمرات خودتان را برای دانشگاه موردنظر ارسال کنید، مدت‌زمان اعتبار دولینگو را با آن‌ها چک کنید.

کدام دانشگاه‌های بین‌المللی این آزمون را قبول دارند؟

آزمون زبان دولینگو چیست و چقدر اعتبار دارد؟

مدرک دولینگو را بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان برای پذیرش دانشجو قبول دارند. دانشگاه‌هایی مانند NYU، FDU، Duke، UCLA و Columbia داشتن مدرک دولینگو را یکی از شرط‌های پذیرش داوطلبان قرار داده‌اند. در حال حاضر تعداد دانشگاه‌هایی که نمره دولینگو را جانشین نمره تافل و آیلتس کرده‌اند روزبه‌روز در حال افزایش است.

چندبار می‌توانم در این آزمون شرکت کنم؟

به‌طور عادی شما می‌توانید در هر ماه 2بار در این امتحان شرکت کنید. حتی زمانی که وسط آزمون، اینترنت شما قطع می‌شود، بازهم می‌توانید با همان هزینه اولیه مجدداً در امتحان شرکت کنید. اما چنانچه دولینگو شما را به‌عنوان یک متخلف شناسایی کند، دیگر اجازۀ شرکت در این آزمون را ندارید.

آیا مدرک دولینگو برای مهاجرت کاری قابل ارائه است؟

در مورد مهاجرت کاری پذیرش مدرک دولینگو بستگی به کارفرمای شما دارد. قبل از رفتن می‌توانید با کمک مکاتبه از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

صدور مدرک دولینگو چه قدر زمان می‌برد؟

صدور مدرک دولینگو تنها 48ساعت زمان می‌برد و شما می‌توانید آن را برای موسسه و یا دانشگاه موردنظر خودتان ارسال کنید.

ایران دولینگو اولین گروه آموزشی زبان انگلیسی با تمرکز بر آزمون دولینگو

تمام افرادی که خواهان مهاجرت کاری یا تحصیلی هستند، با توجه به لیست مؤسسات و دانشگاه‌هایی که این مدرک را می‌پذیرند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. برای شرکت در این امتحان و گرفتن مدرک دولینگو لازم است که ابتدا به سایت اصلی آزمون مراجعه کنید. البته برای پرداخت هزینه‌ ریالی آزمون می‌توانید از خدمات پرداخت سایت ایران دولینگو استفاده نمایید.

برای دریافت تمرینات و فیدبک‌های رایگان و روزانه می‌توانید در گروه تلگرامی ایران دولینگو عضو شوید:

ایران دولینگو اولین و بزرگ‌ترین گروه آموزشی آزمون بین‌المللی دولینگو در ایران است. شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی، واتس‌اپ یا تلگرام با مشاورین این مرکز صحبت کنید و با توجه به سطح دانش خودتان، منابع مطالعه موردنیاز را دریافت کنید. با ایران دولینگو کامل‌ترین و به‌روزترین منابع آزمون دولینگو را در اختیار خواهید داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار