کد خبر: 1041402
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه که از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده، هیچ‌گاه تعطیل نبوده و برنامه‌های مختلفی در شهرستان‌ها، مساجد، مجموعه‌های سپاه و بسیج و نهاد‌های حمایتی به اجرا گذاشته است.
سرویس ایران جوان آنلاین: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که از همان روز‌های اول ورود کرونا به کشور برنامه جامع و خوبی برای مقابله و جلوگیری از شیوع این ویروس در استان داشت، اما بعد از همه‌گیر شدن کرونا و آسیب‌هایی که از طرف کووید ۱۹ به مشاغل و اصناف مختلف وارد شد، رزمایش کمک‌های مؤمنانه در چهارمحال و بختیاری نیز به اجرا درآمد و حالا فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) از تداوم این رزمایش خبر می‌دهد. کمک‌هایی که در سطحی بالاتر و با تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند پیش می‌رود.

قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه که از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده، هیچ‌گاه تعطیل نبوده و برنامه‌های مختلفی در شهرستان‌ها، مساجد، مجموعه‌های سپاه و بسیج و نهاد‌های حمایتی به اجرا گذاشته است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) می‌گوید: «هر چند ویروس کرونا خسارت زیادی به بار آورده، اما از مردم استان تقدیر می‌کنم که در خیلی از موضوعات همچون بحث کمک مؤمنانه و طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی پیشقدم بودند. طرح شهید سلیمانی به موفقیت بیش از ۸۰ درصدی در کنترل روند شیوع ویروس کرونا رسید. کاهش مبتلایان و مراجعان به بیمارستان‌ها، کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا، به برکت این طرح در کنار تلاش همگانی بوده است.» سردار علی‌محمد اکبری ادامه می‌دهد: «طبق برآورد‌های انجام شده، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش خسارت ناشی از کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی حاصل شده، اما متأسفانه با شیوع ویروس جهش یافته کرونا که سرعت انتقال بیشتری دارد، شاهد افزایش روند مبتلایان در سنین مختلف هستیم. چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های درگیر ویروس جهش یافته کرونا محاصره شده است و به همین خاطر در قالب قرارگاه ستاد استانی کرونا و طرح شهید سلیمانی، تصمیماتی گرفته شده که بتوانیم همچون گذشته ورود پیدا کنیم و روند شیوع ویروس را مهار نماییم.»

وی تأکید می‌کند: «از روز‌های اول شیوع کرونا و اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شاهد تلاش‌های همه‌جانبه در استان بودیم و بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده و برخی کمک‌های خیری دیگر هم به صورت پراکنده بوده که به قرارگاه اعلام نشده، بنابراین آمار کلی بیشتر از این ارقام می‌باشد. تا پایان سال مرحله دیگری از کمک‌های مؤمنانه طبق ابلاغیات فرمانده محترم کل سپاه، اجرا خواهد شد و بسته‌های حمایتی تهیه شده به دست نیازمندان خواهد رسید.»

به گفته فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) ۲ هزار سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند استان چهارمحال و بختیاری از سوی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) تهیه شده که در این مسیر باید از اقدامات نهاد‌های حمایتی مثل بهزیستی، سازمان بسیج، جمعیت هلال احمر، اداره اوقاف، اصناف و دیگر نهاد‌ها تشکر کرد که در رفع مشکلات مردم و نیازمندان تلاش می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار