کد خبر: 1039073
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نامساعد بودن وضعیت سلامت یک مقام سابق خود در زندان عربستان سعودی، خواستار آزادی فوری او شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (پنجشنبه)، از مقامات سعودی خواست که دکتر «محمد الخضری» نماینده سابق خود و دیگر زندانیان فلسطینی را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، حماس در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «با نگرانی شدید، گزارش دیروز سازمان عفو بین‌الملل درباره وضعیت سلامت دکتر محمد الخضری نماینده سابق جنبش حماس در عربستان سعودی را که از سال ۲۰۱۹ در زندان به سر می‌برد، دریافت کردیم».

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، محمد الخضری در حال حاضر در وضعیت جسمانی بدی به سر می‌برد و حال او دائم رو به بدتر شدن است بطوریکه این مقام حماس دیگر قادر به غذا خوردن نیست.

حماس در ادامه بیانیه خود از مقامات سعودی خواست که فورا الخضری، پسر او «هانی الخضری» و همچنین تمام بازداشت‌شدگان فلسطینی را آزاد کند.

عربستان سعودی بیش از شصت فلسطینی و اردنی را به دلیل حمایت از آرمان فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل «کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن» به این افراد وارد کرده است.

ریاض در کیفرخواست صادر شده علیه بازداشتی‌های فلسطینی ادله خنده‌داری مانند کشف و ضبط روغن زیتون از آنها، فرستادن قربانی به غزه و داشتن کتابی درباره تاریخ فلسطین ذکر کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار