کد خبر: 1038426
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر:
اورینب مسرور گفت: احداث مترو اسلامشهر گره گشای مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا در منطقه است.
بهاره عشقی صابر

اورینب مسرور رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین، با اشاره به اینکه اسلامشهر نوزدهمین شهر پرجمعیت کشور است، اظهار داشت: اسلامشهر شهر مواصلاتی است که ساکنین جنوبغرب استان تهران برای رسیدن به پایتخت از این مسیر عبور می‌کنند و این موضوع بر مشکلات حمل و نقل عمومی و ترافیک این شهر افزوده است .
وی گفت: مهاجر پذیری بالا و سرریز جمعیت تهران به این شهرستان به دلیل وجود مشکلات اقتصادی سکونت در تهران، موجب شده علاوه بر افزایش جمعیت، ایجاد بحران های ترافیکی و آلودگی هوا تهدیدی برای شهروندان اسلامشهری به شمار آید.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با بیان اینکه مطالعات ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی در جنوبغرب استان و اتصال آن به شهر تهران به عنوان راه حل کلی و زیر بنایی در منطقه و اسلام شهر از دو دهه گذشته آغاز شده، تاکید کرد: طرح مطالعاتی اتصال اسلامشهر به مترو تهران در شهریور ماه ۸۹ به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید و با معرفی شهرداری تهران به عنوان مجری طرح از سال ۹۱ در لایحه بودجه سنواتی دولت قرار گرفت، اما به دلیل برخی موانع و مشکلات، عملیات اجرای آن مسکوت و در حال حذف شدن از لایحه سنواتی دولت بود.
مسرور افزود: در سال ۹۶ و با ابتکار عمل مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر و تلاش اعضای شورای شهر و حمایت و همراهی فرمانداری و نمایندگان مجلس تغییر مجری طرح از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر به تصویب هیئت وزیران رسید و در ۲۲ دی ماه ۹۸ کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ مترو اسلامشهر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهرهای استان تهران به زمین زده شد .
وی با تاکید بر اینکه حفاری مترو در دو قطعه انجام می‌شود، تصریح کرد: یک قطعه به طول ۹۰۰ متر به سمت ایستگاه آزادگان است که بیش از ۴۵۰ متر آن حفر شده و قطعه دیگر به طول ۹ و نیم کیلومتر است که به طور مکانیزه قریب به ۳ کیلومتر آن حفاری شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر خاطرنشان کرد: امیدوارم مترو اسلامشهر در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد تا علاوه بر رشد و توسعه پایدار و نقشی که به عنوان محرک بزرگ سرمایه‌گذاری ایفا می کند، شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا و مصرف سوخت، افزایش امنیت و انرژی، مدیریت زمان و در نهایت بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم منطقه باشیم.

 


جلب رضایت کسبه در اجرای طرح سنگ فرش باغ فیض


مسرور در ادامه با اشاره به مشکلات طرح سنگ فرش باغ فیض بیان کرد: با توجه به طولانی شدن اجرای طرح سنگ فرش باغ فیض و نارضایتی کسبه، این موضوع در نود و دومین نشست علنی شورا مطرح و از شهرداری درخواست شد تا ظرف یک هفته معایب و مشکلات پیش آمده در این طرح را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد .
وی ادامه داد: دو هفته بعد در نود و چهارمین نشست علنی شورا پس از بررسی بیشتر و بیان دغدغه ها و تبادل نظر اعضای شورای شهر و شهردار مقرر گردید ضمن تسریع در تکمیل طرح سنگ فرش باغ فیض، رضایتمندی کسبه و رفع مشکلات در اجرای این طرح در اولویت قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر