کد خبر: 1036303
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
یک منبع نظامی سوری گفت، نظامیان تروریست امریکا از عناصر داعش در شرق سوریه حمایت می‌کنند تا بتوانند از آن‌ها در برابر ارتش سوریه استفاده کنند. ویروس تروریسم تکفیری در عراق هم در حال رشد و تکثیر است و با وجود آماده‌باش نیرو‌های امنیتی در بیشتر مناطق عراق از جمله شهر‌های جنوبی که پایداری امنیتی نسبی دارند، داعش پس از عملیات انتحاری پنج شنبه گذشته در بغداد که ۳۵ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجا گذاشت، همچنان به انجام عملیات ویژه جدید در مناطقی از شمال و غرب این کشور ادامه می‌دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  دموکرات‌ها به عنوان بنیانگذار داعش حالا دوباره فرمان کاخ سفید را به دست گرفته‌اند و اوج‌گیری داعش نشان آماده شدن هر چه بیشتر واشگتن برای دور جدیدی از مداخلات گسترده است.

خبرگزاری سوری سانا به نقل از یک منبع نظامی سوریه گزارش داد که روز گذشته یک اتوبوس حامل سربازان در ساعت ۱۳:۴۰ در منطقه الملحه - الشولا، در جاده دیرالزور - تدمر هدف شلیک گلوله از سوی یک گروه تروریستی گرفت که از منطقه التنف یعنی منطقه تحت اشغال امریکایی‌ها می‌آمد، قرار گرفته است.
به گفته این منبع نظامی عاملان حمله افراد ناشناسی هستند که گمان می‌رود از داعش باشند. این آژانس خبری گزارش داد، این حمله در حالی صورت می‌گیرد که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند نیرو‌های امریکایی صد‌ها تروریست داعش را از عراق به منطقه التنف سوریه منتقل کرده‌اند.

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به روند افزایشی عملیات نظامی گروه تروریستی داعش در سوریه نوشت، این حملات در صحرا‌های حمص و حماه و غرب و جنوب غرب استان دیرالزور، شرق استان رقه، صحرای السویداء و منطقه «التنف» صورت گرفته که نظامیان تروریست امریکایی آن را اشغال کرده‌اند. یک منبع میدانی وابسته به ارتش سوریه یه این روزنامه گفت: «هسته‌های داعش اخیراً فعالیت خود را در دو محور اصلی از سر گرفته‌اند؛ نخست مثلث صحرا‌های حمص، دیرالزور و مرز‌های عراق. دوم؛ صحرای بین حماه، رقه و دیرالزور.» این منبع تصریح کرد، ورود و خروج شماری از عناصر داعش تحت نظر بوده و مشخص شده است که شماری از حملات خود را از منطقه التنف و اطراف پایگاه امریکایی موجود در آن آغاز می‌کند.

یک منبع بلندپایه ارتش سوریه هم گفت که امریکا، حرکت عناصر وابسته به داعش را تسهیل و از آنان حمایت می‌کند تا بتواند بی‌ثباتی این منطقه از نظر امنیتی را تضمین کند و جنگ فرسایشی علیه ارتش سوریه در منطقه صحرای سوریه ادامه یابد. وی خاطرنشان کرد، هدف امریکا این است که هرگونه ارتباط بین شرق سوریه را با دمشق و حمص قطع کند. به همین دلیل، از زندانیان داعشی در زندان شبه‌نظامیان کرد وابسته خود، استفاده کرده و آنان را به صحرای سوریه و مرز‌های عراق منتقل می‌کند. برخی از منابع محلی حاضر در منطقه شرق فرات هم گفتند که اخیراً در مناطق الشدادی و الحسکه، خودرو‌های نظامی امریکا رفت و آمد زیادی به زندان‌های عناصر داعش داشتند.

این منابع تأکید کردند، ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا شماری از زندانیان داعش را به مرز‌های عراق انتقال داده، ولی مقصد نهایی آنان مشخص نیست.

ادامه بی ثبات‌سازی عراق

همسو با سوریه گروه تروریستی داعش روز پنج شنبه پس از گذشت سه سال در دو عملیات انتحاری تقریبا همزمان در میدان «الطیران» بغداد ده‌ها شهروند غیرنظامی را به خاک و خون کشید و شب یک شنبه نیز با کمین، به خودرو حامل نیرو‌های حشدالشعبی در جنوب تکریت در استان صلاح‌الدین حمله کردند که طی آن ۱۰ نفر کشته و ۱۱ نفر را زخمی شدند.

همچنان که در حمله‌ای در صحرای «الحضر» نینوا به نیرو‌های مشترک ارتش و حشدالشعبی، چند تن از این نیرو‌ها را زخمی کردند و در آخرین حملات نیز با انفجار بمبی که توسط آن‌ها در غرب الانبار در نزدیکی شهر «الرطبه» کار گذاشته شده بود، یک سرباز ارتش کشته و شماری دیگر زخمی شدند. «کریم الشبکی»، مسئول محور شمال سازمان حشدالشعبی در گفت وگویی با العربی الجدید می‌گوید که موج جدید عملیات تروریستی از سوی تروریست‌هایی نبوده که به تازگی تصمیم به بازگشت برای عملیات و انفجار گرفته‌اند بلکه اکثر آن‌ها از سوریه وارد عراق شده‌اند.

«انتصار الجبوری»، نماینده ائتلاف القوی العراقیه در پارلمان عراق نیز بیان کرد که فعالیت مجدد گروه تروریستی داعش تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات عراق و عراقی‌ها محسوب می‌شود و تأثیر بسزایی در روند انتخابات آتی این کشور و حتی موعد آن خواهد داشت.

کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم گفت: امریکا حاضر است که برای باقی نگه داشتن نظامیان خود در عراق، این کشور را به آتش بکشد.

این در حالی است که حملات مشکوک بدون تلفات به کاروان‌های امریکایی ادامه دارد. کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، روز دو شنبه از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک اشغالگران امریکایی در بزرگراه بصره- ناصریه خبر داد. طی ماه‌های اخیر بار‌ها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان امریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بار‌ها به صورت هفتگی و احیاناً روزانه هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتاً از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند. او افزود: «ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که تصمیم قتل و کشتار جمعی، صهیونیستی-امریکایی-سعودی است و انتقام را باید به شکل پاسخ دادن به منبع و سرچشمه آتش و نه طرف‌های آن انجام داد.»

کارشناسان معتقدند همانطور که دونالد ترامپ با ادعای خروج و در عمل با بازی و جابه‌جا کردن نیرو‌ها بین سوریه و عراق ژست صلح‌طلبانه از خود به خورد هوادارانش می‌داد، دموکرات‌ها به زودی به بهانه لزوم جمع کردن مشکلاتی که ترامپ درست کرده است و شدت گرفتن اقدامات داعش در سوریه و عراق ماجرای افزایش نیرو در منطقه را کلید خواهند زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار