کد خبر: 1036152
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
رئیس پلیس راهور ناجا: هرگاه شهری از قرمز خارج می‌شود متأسفانه حجم سفر به آن شهر افزایش می‌یابد!
شیوع بیماری کرونا، کادر درمان کشور را بیش از کارکنان هر سازمان دیگری تحت تأثیر قرار داد. امواج پیاپی افزایش شیوع این بیماری هر چند قربانیان بسیاری داشته با این حال استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون تنها راه ممکن برای در امان ماندن از این بیماری به کار گرفته شده‌است. برای تحقق این امر و حفظ سلامت جامعه، مأموریت مهم نیروی انتظامی برای نظم بخشی به این مهم همزمان با شیوع بیماری شروع شده و همچنان ادامه دارد. در حالی که ایجاد محدودیت‌ها برای مهار کرونا همچنان به قوت خود باقی است، عمده‌ترین نگرانی پلیس از افزایش سفر‌های نوروزی است که به پیامدی جز بروز یک فاجعه منتهی نخواهد شد.
غلامرضا مسکنی
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین اشتری روز گذشته در همایشی که وزارت بهداشت در آن از عملکرد نیروی انتظامی قدردانی و تأکید کرد که ۱۱‌ماه پلیس در سراسر کشور کنار حافظان سلامت در حال خدمت است. وی ادامه داد: همان طور که در دفاع مقدس از مجاهدان قدردانی کردیم، ما هم در این مقطع از همه کادر پزشکی که با توجه به تحریم‌ها با تمام توان کار پیشگیری و درمان را انجام دادند تشکر می‌کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه پیشتاز بود، ادامه داد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا تمام نیرو‌های مسلح به دستور مقام معظم رهبری درگیر این موضوع شدند و از همان ابتدا با تمام تجهیزات وارد میدان شدند، به طوری‌که در روز‌های اول هجوم مردم به بیمارستان‌ها موجب اخلال در کار درمانی شد، اما با حضور مأموران به راحتی این موضوع ساماندهی شد. سردار اشتری در مورد ترافیک و نقش مردم در پیشگیری از کرونا گفت: درخصوص سفر‌ها و محدودیت‌ها نیز مردم به پلیس اعتماد کردند به طوری که در ایام نوروز سفر‌ها تا ۷۰‌درصد کاهش یافت و روز طبیعت هم که مردم در خانه ماندند یکی از روز‌های ماندگار در تاریخ شد. وی با اشاره به محدودیت‌های تردد در کشور بین شهری و شبانه از اول آذر اظهار داشت: بعد از ابلاغ همکاران ما آماده و در بیش از ۱۹۰۰ نقطه از کشور مستقر شدند و بیش از ۴۵۰‌هزار نفر از همکاران ما در شهر‌ها و جاده‌ها حضور دارند و این یک افتخار بزرگی برای کشور است که میزان فوتی‌های ما از حدود ۵۰۰‌نفر در روز امروز به عدد دورقمی رسیده‌است.

نگران سفر‌های نوروزی هستیم

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا نیز در همایش دیروز با بیان این اینکه نگران سفر‌های نوروزی برای پیشگیری از بیماری کرونا هستیم، گفت: هر شهری که نارنجی و زرد اعلام می‌شود، متأسفانه حجم سفر به آن شهر افزایش پیدا می‌کند. وی در خصوص نقش پلیس در کنترل ویروس کرونا افزود: در حوزه واکنش سریع نیرو‌های مسلح به خوبی عمل کردند؛ در موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامات خوبی در ایام نوروز صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر با به کارگیری سه هزار تیم در این خصوص ورود پیدا کردند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه پس از اطلاع‌رسانی، اعمال جریمه کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند شروع شد، گفت: توقیف یک ماهه وسایل نقلیه مختلف، صدور برگ جریمه ۵۰۰‌هزار تومانی، نظارت بر اصناف و گروه‌های شغلی چهارگانه از اقدامات پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: تذکر لسانی به یک میلیون و ۱۸۲‌هزار و ۲۹۸‌نفر، ۶۴۹‌هزار و ۳۸۰‌هزار بازدید از اصناف مختلف، پلمب ۱۰۷‌هزار و ۴۹۵‌صنف متخلف و صورت جلسه ۳۱‌هزار و ۹۸‌مورد از دیگر اقدامات پلیس راهور بوده‌است.

وی از جریمه ۵۲‌درصدی خودرو‌هایی که طرح محدودیت‌های تردد شبانه را رعایت نکرده‌بودند خبر داد و گفت: ۹۴‌درصد کسانی که در مناطق قرمز تردد کردند، جریمه شدند؛ همچنین ۵۱‌درصد از خودرو‌هایی که در مناطق نارنجی تردد کردند، جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در مجموع سه مرحله اقدامات پلیس راهور ۵۰درصد کاهش تردد جاده‌ای داشتیم اظهار داشت: دستورالعمل‌های بهداشتی در ۹۵‌درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت شد؛ همچنین ۸۳‌درصد از مردم طرح محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد را رعایت کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های ویروس کرونا گفت: در این ایام کاهش ۱۶‌درصدی جان باختگان سوانح رانندگی، کاهش ۳۶‌درصدی تصادفات رانندگی، کاهش ۷۵‌درصدی زمان ارائه خدمات ترافیکی به مردم و کاهش ۶۰ درصدی مراجعه مردم به واحد‌های خدماتی پلیس راهور را شاهد بودیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار