کد خبر: 1035181
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
سازمان ملل متحد اعلام کرد مسئول جدید هیئت این سازمان به منظور کمک به عراق در پرونده انتخابات پارلمانی این کشور را تعیین کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «آنتونیو گوتریش»، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (شنبه)، در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که «انگیبرگ سالرون گیشلادوتر» به عنوان نماینده ویژه امور سیاسی و انتخاباتی هیئت سازمان ملل متحد تعیین شد.

در این بیانیه آمده است: گیشلادوتیر، با تابعیت ایسلندی جایگزین «آلیس ولبول» می‌شود که از سال ۲۰۱۷ این منصب را برعهده داشته و ماموریتش در فوریه آتی به پایان خواهد رسید.

دبیرکل سازمان ملل درباره سابقه فعالیتی او گفت: گیشلادوتیر پیشتر به عنوان مدیر دفتر نهاد‌های دموکراتیک، حقوق بشر و سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت داشته و رئیس هیئت سازمان ملل در نظارت بر انتخابات اوکراین، مدیر منطقه‌ای دفتر زنان سازمان ملل در اروپا و آسیای میانه و نماینده منطقه‌ای این سازمان در ترکیه و افغانستان بوده است. او در کارنامه خود، سرپرستی وزارت خارجه از سال ۲۰۰۹- ۲۰۰۷ و همچنین عضویت در پارلمان ایسلند به مدت ۷ سال را دارد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هفته گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرد که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

رئیس جمهور عراق و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق نیز بر لزوم آغاز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام آینده با بالاترین میزان شفافیت، سلامت و هماهنگی سازمان ملل با کمیسیون انتخابات عراق در زمینه نظارتی تاکید کردند.

رئیس پارلمان و نخست وزیر عراق در دیداری آماده سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق و ارائه پشتیبانی کامل از کمیسیون عالی مستقل انتخابات برای انجام وظیفه خود و موفقیت فرآیند انتخابات را بررسی کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار