کد خبر: 1035156
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
علیرضا رئیسی:
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراسم گرامی‌داشت سالروز ۲۲ بهمن به صورت نمادین برگزار می‌شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اروپا در وضعیت نابسمانی به سر می‌برد و مزان مرگ‌ها از ۱۵۰۰ نفر عبور کرد و میزان ابتلا در اروپا طی یک ماه گذشته شیب صعودی گرفته است و این جهش ویروس در انتقال بیماری و افزایش میزان مرگ و میر موثر بوده است لذا ما باید بیشتر مراقب باشیم و مرز‌ها را مراقبت کنیم.

وی تصریح کرد: کشور‌هایی مثل ژاپن و برزیل و آفریقای جنوبی نیز این ویروس را مشاهده کرده‌اند، پرواز‌ها در کشور ما نیز بسیار محدود شده است. خوشبختانه روند بیماری در کشور ما روند نزولی است، اما استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد و ۱۰ شهر این استان در وضعیت مناسبی قرار ندارند استان گیلان و گسلتان نیز درگیر بیماری هستند، اما شهر‌های درگز و کردکوی به وضعیت زرد برگشته‌اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند، در روز‌های گذشته شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها بودیم و هشدار جدی می‌دهیم اگر رعایت نکنیم اواخر بهمن و اوایل اسفند شاهد موج جدید هستیم و هر موج شاهد ۸۰۰۰ فوت بیشتر هستیم و کوچکترین کم توجهی می‌تواند منجر به خیز بیماری شود. اگر اعلام می‌شود منطقه‌ای کم خطر است به معنای از بین رفتن ویروس نیست. متاسفانه بیش از سی هزار نفر به جزیره قشم سفر کردند که می‌تواند عامل شیوع بیماری در این منطقه شود.

وی عنوان کرد: مراسم ۲۲ بهمن به صورت نمادین و با رژه خودرویی برگزار می‌شود.

رئیسی افزود: مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نمی‌شود و برای پایه‌های اول و دوم دانش آموزان به صورت اختیاری می‌توانند در مدارس حضور یابند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار