کد خبر: 1034512
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل نقش آموزش و پرورش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم عنوان کرد و گفت: وجود ۲۲۰ هزار دانش‌آموز، ۲۰ هزار کارمند آموزش و پرورش و ۴۴ هزار کارمند در استان ظرفیت خوبی است که باید از این گروه‌ها برای آموزش مهارت‌های زندگی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: میزان طلاق در استان اردبیل افزایش یافته است و باید علت و عوامل این افزایش بررسی و ریشه‌یابی شود تا راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

وی  بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج  باید در برنامه افراد بالای ۱۸ سال قرار گیرد و این برنامه‌ها مداوم و اثربخش باشد.

استاندار اردبیل افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد و همیار دولت با توانمندسازی فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی و توجه به رفع ریشه‌ای مشکلات می‌توانند در جلوگیری و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشند.

بهنامجو اضافه کرد: شهرستان بیله‌سوار ظرفیت پایلوت کنترل آسیب‌های اجتماعی را دارد و امیدواریم این حرکت موجب تحول و دگرگونی مثبت در شناسایی و حل آسیب‌های اجتماعی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات در مهار کرونا در این شهرستان گفت: کارهای خوبی در زمینه مبارزه با کرونا در بیله‌سوار صورت گرفته است و اجرای طرح کمک مومنانه، تعطیلی اصناف و بازارچه و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی که با غربالگری ۱۰۵درصدی بیماران همراه بوده است از آن جمله است.

حجت‌الاسلام‌ جابر عزیزی ، امام جمعه بیله‌سوار نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان در حال انجام است و ایجاد کارگروه ازدواج و طلاق و صلح و سازش با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و ادارات فرهنگی تشکیل شده است.

وی شناسایی آسیب‌های اجتماعی را یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی دانست و افزود: دستگاه‌های عضو باید در این زمینه با اهتمام بیشتری فعالیت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر