کد خبر: 1032217
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه گفت: محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه برای نخستین بار در غرب آسیا، موفق به ساخت واکسن درمانی سرطان مغز و سرطان سینه شده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نوروز دلیرژ، با اشاره به انجام تحقیقاتی به مدت ۲۰ سال بر روی سلول‌های سرطانی اظهار داشت: واکسن درمانی سرطان مغزی که تاثیرش بر روی سرطان‌های مغزی پیشرفته هست از سه سال گذشته وارد مرحله تزریق بالینی شده و توانسته این مرحله را هم با موفقیت طی کند.

وی ادامه داد: واکسن تولیدی به نوعی است که سلول از خود بیمار گرفته می‌شود و با اعمال تغییراتی، همان سلول به عنوان سلول‌های عرضه‌کننده آنتی‌ژن به بدن بیمار برگشت داده می‌شود تا سیستم دفاعی بدن را در برابر سرطان تقویت کند.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه تصریح کرد: برای درمان سرطان مغز در سه اقدام به درمان بالینی انجام شده و در حدود ۱۰ تا ۱۵ بیمار وارد پروسه درمان شده اند و طی تزریق واکسن به بیماری که توانسته تا آخرین مرحله واکسن را دریافت کند، شاهد بهبودی کامل بیمار بوده ایم و سیستم ایمنی بیمار تقویت شده و در حال حاضر نیز به حیات خود ادامه می‌دهد.

دلیرژ بیان کرد: دانش فنی این واکسن منحصر به دانشگاه ارومیه بوده و هرگونه استفاده از این واکسن در گروی هماهنگی و کسب مجوز از دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ارومیه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به کل کشور و حتی خارج از کشور را دارد.

خاطرنشان می‌شود، شرکت دانش بنیان دکتر دلیرژ اولین شرکتی است که در زمینه ایمنوتراپی سرطان مورد تایید معاونت غذا و دارو واقع شده و در حال حاضر این شرکت مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار