کد خبر: 1031459
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امسال ۱۰ هزار تن کاتد مس به ترکیه صادر شده است و تا پایان سال صادرات این محصول به ۲۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

اردشیر سعد محمدی  در نشست با استاندار آذربایجان شرقی پس از انعقاد تفاهم نامه ساخت مدارس شهرستان ورزقان، افزود: در صدد افزایش صادرات این محصول به ترکیه به ۳۰ تا ۳۵ هزار تن برای سال آینده هستیم.

وی اظهار کرد: بخش کنسانتره فاز سه سونگون تا یک ماه آینده، تجهیز و پیمانکارش مشخص می شود.

وی همچنین از اکتشاف ۳۲۷ میلیون تن اکتشاف مس در سونگون خبر داد و گفت: تا پایان امسال، اخبار خوش دیگری از افزایش اکتشاف مس در این منطقه خواهیم شنید.
 
محمدی ادامه داد: به زودی مس مزرعه اهر نیز سامان دهی و تجهیز کارگاه می شود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه شرایط استخراج در منطقه روز به روز بهتر می شود، اظهار کرد: فاز سه کارخانه کنسانتره مس سونگون تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می شود .

وی اعلام کرد: تاکنون برای بهره برداری از آن پنج میلیون مترمکعب خاک برداری و ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. 

محمدی ارزش تجهیزات موجود در منطقه برای بهره برداری از کارخانه کنسانتره مس را ۷۷میلیون یورو اعلام کرد و افزود: چهار کارخانه ذوب و پالایش به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، کارخانه اسید سولفوریک، کارخانه اکسیژن و پالایشگاه تولید کاتد نیز در جوار مس سونگون ساخته می شود. 

مس سونگون برای یکهزار نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کند 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه کارخانه ذوب و پالایش و بخش کنسانتره فاز سه مس سونگون تجهیز می‌شود، گفت: با راه اندازی واحدهای جدید وابسته به مس سونگون در منطقه تا پایان سال برای حدود یکهزار نفر شغل ایجاد می‌شود. 

وی از جذب ۲۹۰ نفر به کارخانه های جدید مس سونگون خبر داد و افزود: از طریق آزمون افراد تا سطح دیپلم از شهرستان ورزقان و مقاطع کارشناسی و بالاتر از جوانان آذربایجان شرقی جذب و بکارگیری می شوند. 

وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی و ورزشی مس ، افزود: تیم فوتسال مس سونگون قهرمان لیگ برتر و آسیا شده و امسال نیز در جام باشگاه های آسیا حضور خواهد داشت و با برنامه ریزی انجام شده باز هم قهرمانی آسیا را کسب می کنیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر