کد خبر: 1031379
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
متولی حوزه های علمیه نورآباد مطرح کرد؛
حجت الاسلام امیدیان از وقف منزل مسکونی مرحوم احمد امیدیان خبر داد و گفت: این ساختمان به مساحت بیش از 186 متر در دو طبقه مسکونی و دو واحد مغازه به مجتمع تجاری تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام سعید امیدیان، در گفت و گو با خبرنگار جوان از لرستان، با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد بیان داشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد امیدیان در یکی از نقاط خوب و عالی شهرستان نورآباد زمینی به که بخشی از آن را مرحوم حجت الاسلام شیخ محسن بهادری داده بودند، اختصاص دادند به حوزه علمیه ای که بنا بر وصیت اخوی ما مرحوم حاج شیخ محمدرضا امیدیان در سال 1386 آن را به اتمام رساندند.

متولی و مؤسس حوزه های علمیه نورآباد افزود: حوزه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد که طبقه اول آن حدود 300 متر آن شبستان مسجدالنبی است و مابقی به تأسیسات و چهار باب مغازه اختصاص داده شده است و دو طبقه روی آن که در مجموع دو هزار و 800 متر زیربنا است را در سال 1386 وقف شده است.

وی بیان داشت: حوزه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد یکی از حوزه های علمیه موفقی بوده که در سه سطح دایر شده است و همان سال ها این مجموعه عظیم دینی و فرهنگی وقف شد.

حجت الاسلام امیدیان به فعالیت حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی نورآباد اشاره کرد و گفت: این حوزه علمیه که در دهه گذشته در منزل مسکونی پدر(مرحوم حاج احمد امیدیان) که با اذن پدر  مشغول فعالیت شد.

وی با اشاره به ساخت ساختمان جدید مدرسه علمیه ریحانه الرسول نورآباد یادآور شد: ساختمان جدید این حوزه علمیه زمینی به مساحت دو هزار و 600 متر مربع که سالیان قبل از طریق مسکن و شهرسازی خریداری کردیم، تا چند ماه آینده ساخت آن به پایان می رسد.

متولی و مؤسس حوزه های علمیه نورآباد بیان داشت: منزل مسکونی مرحوم حاج احمد امیدیان به وصیت پدر، تبدیل به یک مکان تجاری و منبع پایداری برای حمایت از حوزه علمیه بقیه الله اعظم برادران، حوزه علمیه ریحانه الرسول خواهران و مسجد النبی این شهرستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ملک که وقف حوزه علمیه شده است، در بهترین نقاط شهر نورآباد واقع شده است، اظهار داشت: انچه که در راه خدا داده می شود، قیمت ندارد، از کارشناسان شهرداری و بر اساس پرس و جوی عوامل مطرح شد که ارزش ملک وقف شده بیش از 15 میلیارد تومان است.

حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه امیدوارم که این ملک ناچیز را خدای متعال به احسن وجه از بانی و واقف آن(مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمد امیدیان) بپذیرد، عنوان کرد: از برادران و خواهران خود تشکر می کنم که با اینکه ملک به نام آنها بود، چون پدر وصیت کرده بود و بر اساس ادعای بنده که متولی این مجموعه هستم، وقف شدن ملک را پذیرفتند این ملک را  ذخیره قبر و قیامت همه باشد.

متولی و مؤسس حوزه های علمیه نورآباد با قدردانی از رسانه ها در زمینه انعکاس و ترویج فرهنگ وقف بیان داشت: امید است که انعکاس این مطالب در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار