کد خبر: 1030457
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از اجرای طرح برکت به‌منظور افزایش نظارت بر توزیع آرد و نان و برخورد با متخلفین خبر داد.

علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی، گفت: کمبودی در زمینه نان، آرد و گندم در خراسان رضوی به‌ویژه مشهد وجود ندارد؛  نظارت‌هایی که بر حوزه آرد و نان انجام گرفته، بسیار سخت‌گیرانه بوده و منجر به قطع سهمیه آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای متخلفین یا پلمپ واحدهای متخلف شده است.

وی افزود: طرح برکت که با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه توزیع آرد و نان شهر مشهد طراحی شده است نباید با طرح منطقه بندی گشت‌های نظارتی تداخل داشته باشد، نماینده‌ای که شاکیان به وی مراجعه می‌کنند باید بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت یا بازرسان اتحادیه نانوایان باشند.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، ایجاد صف‌های شلوغ در ساعات بعدازظهر و شب در مقابل نانوایی‌ها باید حذف شود، هرچند سختگیری‌های زیادی شده است اما همچنان با عرضه آرد خارج از شبکه و کمبود آن در مشهد مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به خروج آرد یا کالاهای اساسی به صورت قاچاق از مرزهای خراسان رضوی، گفت: نیروی انتظامی، سپاه امام رضا (ع) و دستگاه قضایی به‌طور جدی این موضوع را پیگیری کرده و نیروهای خود را برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرز بکار گرفته‌اند.

محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد با بیان اینکه دغدغه اصلی در حوزه آرد و نان مشهد، ایجاد صف‌های طولانی و شلوغ در مقابل نانوایی‌ها است، گفت: این شلوغی به معنای کمبود آرد یا عدم توزیع آن نیست بلکه سرانه توزیع آرد در مشهد مطلوب بوده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با وجود گرانی گندم، آرد یارانه‌ای به‌صورت غیرمجاز بین بخشی از نانوایی‌های شهر مشهد فروش می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه مناطق شهرداری مشهد براساس تراکم فعالیت نانوایی‌ها به ۱۱ منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند، ادامه داد: در طرح برکت ۱۰ گروه سه نفره با ۱۰ خودرو در نظر گرفته شده که یک نفر بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت، یک بازرس از اصناف و یک نفر از مسئولان حراست دستگاه‌های اجرایی با عنوان حافظان نظام قرار دارند، هر گروه توسط یک نفر به‌عنوان «سر تیم» هدایت می‌شود که گروه‌ها به‌صورت روزانه گزارش‌های خود را به سرتیم ارائه کرده و وی آن را به سرپرستی این طرح مستقر در فرمانداری می‌دهد.

وی گفت: در این طرح همکاری یک گروه از تعزیرات حکومتی برای استقرار در فرمانداری، رئیس اتحادیه نانوایان برای استقرار در فرمانداری، ۱۶ نفر از بسیجیان اصناف برای استقرار در کارخانه‌های آرد را به مدت یک ماه خواهیم داشت، دو نفر نیز از شرکت غله به‌صورت آنلاین با فرمانداری در ارتباط خواهند بود.

فرماندار مشهد، تصریح کرد: مسئولیت پلمپ واحدهای متخلف در زمان اجرای طرح برکت با دادستانی و تعزیرات حکومتی است و اداره پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیز می‌تواند واحدهای متخلف را پلمپ کند. اغلب تخلفات نیز شامل عرضه خارج از شبکه، گران‌فروشی و کم‌فروشی است که با جریمه و قطع سهمیه آرد مواجه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار