کد خبر: 1029773
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
رییس کل بیمه مرکزی گفت: صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند کسب و کار‌های خود را در مقابل تعطیلی‌های کرونایی، بیمه کنند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: غلامرضا سلیمانی افزود: کسبه و اصنافی که از بابت توقف کسب و کار به دلیل محدودیت‌های کرونایی دچار ضرر و زیان می‌شوند در صورتی که بیمه باشند بسته به میزان پوشش بیمه‌ای آن‌ها تا مدت ۶۰ روز حداقل روزانه ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر روزانه ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی گفت: برای پرداخت روزانه پانصد هزار تومان تا ۶۰ روز که در مجموع ۳۰ میلیون تومان می‌شود حق بیمه پرداختی حدود ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سلیمانی افزود: کسب و کار‌ها باید قبل از اعمال محدودیت‌ها اقدام به بیمه کردن مشاغل کنند و هم اکنون نیز می‌توانند با ثبت‌نام در دریافت این بیمه‌ها اگر در زمستان نیز شاهد شیوع مجدد کرونا و تعطیلی و کسب و کار بودیم از این بیمه استفاده کنند.

رئیس کل بیمه گفت: از زمان انتشار بیماری کرونا در کشور صنعت بیمه فعال و طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام شد که برای همه کسانی که بیمه تکمیلی درمان هستند همه هزینه‌های این بیماری از دارو تا بستری و دیگر هزینه‌ها را طبق قرارداد پرداخت کنند.

وی افزود: علاوه بر این محصول بیمه ویژه مخصوص بیماری کرونا در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای تصویب و عملیاتی شده است.

او گفت: از ابتدای سال در بخش بیمارستانی حدود ۴ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی از طرف شرکت‌های بیمه‌ای بابت بیمه تکمیلی پرداخت شده که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا است.

سلیمانی افزود: برای کسانی که بیمه عمر خریداری کرده‌اند نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان در صورتی که فوت به خاطر بیماری کرونا اتفاق افتاده باشد به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار