کد خبر: 1029008
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان:
نشست هم اندیشی اعضای هیت مدیره اتحادیه تعاونی زنبورداران استان اصفهان با معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نفل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ با حضور اعضای هیئت مدیره تعاونی زنبورداران استان، نشست هم اندیشی با موضوع رفع مشکلات تولید عسل در محل این اداره کل برگزار گردید.

دکتر محمد کشتار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ضمن خیر مقدم به حاضرین، افزود: درسال جاری با برگزاری جلسات متعددی که با اتحادیه زنبور داران استان در راستای برقراری یک نظام قابل اجرا در آیین نامه ها و دستور العمل های موجود و ارتقای سطح بهداشت و مدیریت بیماری های زنبور عسل و فرآورده های زنبور عسل داشته ایم، که خوشبختانه نتایج خوبی در این عرصه حاصل شده است.

وی گفت: اجرای به موقع بندهای صورتجلسات راه گشای ادامه این همکاری و بر طرف شدن مشکلات موجود می باشد.

در ادامه اعضای اتحادیه زنبور داران استان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت مجموعه دامپزشکی به بیان مسائل و مشکلات تولید عسل پرداختد و رفع مشکل  صدور مجوز  بهداشتی حمل( قرنطینه ای) را خواستار شدند.

سپس حاضرین در این نشست دیدگاه ها و راهکارهای اجرایی با هدف رفع مشکلات زنبورداران و ارتقای سطح بهداشت و سلامت زنبورستان را بیان نمودند.

در پایان دکتر کشتکار ضمن جمع بندی موضوعات و پیشنهادات ارائه شده، افزایش حمایت و همکاری دامپزشکی استان در حد توان و امکانات از زنبورداران با هدف تولید پایدار و بهداشتی عسل را اعلام نمود.

وی به اهمیت موضوع ارتقاء دانش و آگاهی بهره بردان حوزه دامپزشکی پرداخت و  برگزاری دوره آموزشی به صورت وبینار در خصوص بهداشت، بیماری های زنبور عسل و آشنایی با دستور العمل های قرنطینه ای .جهت اعضای اتحادیه و تعاونی های زنبور دارای شهرستان ها را خواستار شد.

دکتر کشتکار با اشاره به معرفی دکتر احمدی به عنوان مسئول فنی و بهداشتی اتحادیه زنبور داران استان، تصریح کرد: تایید سلامت زنبورستان در کل استان توسط ایشان، می تواند در ارائه گواهی بهداشتی قرنطینه ای قابل قبول باشد.

وی تاکید کرد: مسئول فنی و بهداشتی اتحادیه زنبور داران می بایست به صورت ماهیانه گزارش بازدیدها و نتایج تشخیصی را طبق فرم مشخصی به اداره کل دامپزشکی استان ارائه دهد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اظهار نمود: درصورتیکه اتحادیه زنبور داران استان، طرح هماهنگ مبارزه با مایت واروا در دستور کارخود داشته باشد، در زمان اجرای طرح دامپزشکی همکاری لازم را خواهد داشت.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار