کد خبر: 1026839
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
سقوط پسر خردسال از کوه روستایی در شهرستان قائن و مرگ مشکوک پسری نوجوان در تبریز، دو پرونده‌ای است که از سوی مأموران پلیس در حال بررسی است.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز شنبه، ۱۷ آبان مأموران پلیس شهرستان قائن در استان خراسان‌جنوبی از حادثه مرگبار در ارتفاعات روستای رومشتیک حاجی‌آباد باخبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد پسری ۹ ساله به نام مصطفی از کوه سقوط کرده و دچار جراحت شده است که به بیمارستانی در شهرستان بیرجند منتقل شد.

در بررسی‌های بعدی معلوم شد مصطفی اهل روستای نوغاب است که روز حادثه همراه مادرش به روستای رومشتیک رفته بود. خواهر مصطفی در شرح حادثه به ایسنا گفت: مادر و برادرم برای برداشت زعفران به رومشتیک رفته بودند. همان روز اول برادرم متوجه می‌شود که این روستا اینترنت ندارد، بنابراین همراه دوستش برای دانلود محتوای آموزشی به بالای کوه می‌رود تا عکس و فیلم‌های آموزش مجازی را دانلود کند که از بالای کوه پایش می‌لغزد و به پایین سقوط می‌کند و سرش آسیب می‌بیند. وی ادامه داد: برادرم خوشبختانه پس از عمل جراحی حالش خوب است و خطر رفع شد.

مصطفی هم پس از بهبودی نسبی درباره حادثه گفت: همراه دوستم می‌خواستیم تکلیفمان را انجام بدهیم که متوجه شدیم اینترنت ضعیف است و عکس‌ها باز نمی‌شود، به همین خاطر همراه دوستم به بالای کوه رفتیم تا آنجا عکس‌ها را باز کنیم و تکلیفمان را انجام دهیم که پایم لغزید و پس از سقوط سرم به شدت آسیب دید. دوست مصطفی هم گفت: من و مصطفی رفتیم بالای کوه تا تکالیفمان را از طریق اینترنت دانلود کنیم که مصطفی پایش سر خورد و به پایین غلتید و سرش زخمی شد.

آموزش و پرورش: کودک در حال بازی بود

در حالی که پسر زخمی و دوستش مدعی هستند به خاطر پیگیری درسشان از طریق برنامه شاد به بالای کوه رفته بودند مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت که دانش‌آموز حادثه‌دیده برای بازی به بالای کوه رفته و اصلاً در آن ساعت تکلیفی نداشته است. وی گفت: این دانش‌آموز همراه خانواده برای برداشت زعفران به روستای رومشتیک رفته که در ادامه برای بازی همراه دوستانش به بالای تپه می‌رود که این اتفاق رخ داده است. محمدعلی واقعی ادامه داد: این دانش‌آموز در جلسه گذشته با تلفن خواهرش در روستای نوغاب وارد شبکه شاد شده بود و از طرفی حضور در کلاس هم اجباری نیست. به گفته وی در روستای نوغاب حاجی‌آباد قائن اینترنت برقرار است و در مناطقی از استان نیز که اینترنت وجود ندارد، درسنامه آموزشی توسط راهبران برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود.

حادثه دلخراش برای نوجوان تبریزی

در جریان حادثه‌ای دیگر پسری نوجوان به طرز مشکوکی به کام مرگ رفت. صبح روز جمعه ۱۶ آبان ماه بود که مأموران پلیس شهرستان تبریز از کشف جسد پسر نوجوانی مقابل مدرسه‌ای در منطقه گلشهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به پسر ۱۳ ساله‌ای به نام محمد بود که مقابل مدرسه‌اش با ضربات متعدد چاقو به کام مرگ رفته بود. نخستین بررسی‌ها نشان داد پسر فوت شده صبح بدون اینکه خانواده‌اش را در جریان قرار دهد از خانه‌شان بیرون آمده و سه ساعت بعد در حادثه‌ای خونین فوت کرده است. پدر وی گفت: «سابقه نداشت محمد بدون اطلاع قبلی خانه را ترک کند و سر خود جایی برود، اما صبح جمعه وقتی بیدار شدیم، متوجه شدیم وی از منزل خارج شده است. پس از آن همه جا را به دنبالش گشتیم، اما دریغ از یک نشانه، فقط تلفن همراه و کلیدهایش مانده بود که این باعث نگرانی بیشتر ما شد.»

وی ادامه داد: بعد از جست‌و‌جو‌های فراوان، سه ساعت بعد، جنازه خونی‌اش را جلوی مدرسه محله پیدا کردیم که غرق در خون بود و چاقو هم در کنار جنازه نزدیک دیوار افتاده بود.

مادر وی هم گفت: محمد از لحاظ جثه و رفتار مانند بچه‌ای هفت ساله بود تا آن اندازه از لحاظ رفتاری کودک بود که خودم برایش لقمه می‌گرفتم و به خاطر کرونا اصلاً از منزل بیرون نمی‌رفت و دائماً در خانه بود، خودم از او مراقبت می‌کردم. وی ادامه داد: پسرم را با هفت ضربه چاقو کشته‌اند.

سرهنگ هاشم شعفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت: روز حادثه پیکر نیمه‌جان این پسر از مقابل مدرسه برای نجات به بیمارستان شهدای تبریز منتقل شد، اما تلاش برای احیای وی نتیجه نداد و فوت کرد. پس از این حادثه با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه‌ای از مأموران تشخیص هویت پلیس آگاهی برای رسیدگی وارد عمل شدند.

وی افزود: با توجه به گذشت چند روز از حادثه به خاطر ابهامات موجود تحقیقات همچنان درباره این حادثه ادامه دارد و از سوی دیگر تیم جنایی منتظر نتیجه پزشکی قانونی هستند که علت اصلی مرگ را اعلام کند تا زوایای پنهان این حادثه به زودی برملا شود.

سرهنگ نوجوان، رئیس بخش جنایی پلیس آگاهی هم گفت: در این پرونده ابهامات زیادی وجود دارد و هنوز مشخص نیست این حادثه قتل یاخودکشی است و از سوی دیگر تحقیقات در مرحله مقدماتی است و تیم جنایی مشغول بررسی فنی حادثه هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار