کد خبر: 1025945
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
با توجه به کمبود روغن در برخی از نقاط کشور، یک کشتی حامل ۳۳ هزارتن روغن خام خوراکی از نوع سویا در این بندرگاه تجاری پهلو گرفته است که تا ۳روز آینده تخلیه می‌شود.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اسکله شهید رجایی بندر از مهمترین بنادر کشور است که سالانه بیشتر از ۱۰۰ میلیون تن کالا شامل کالا‌های اساسی در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

این بندر تجاری که دروازه صادرات و واردات کالا است در جنوب کشور در غرب استان هرمزگان واقع شده است.

با توجه به کمبود روغن در برخی از نقاط کشور یک کشتی حامل ۳۳ هزارتن روغن خام خوراکی از نوع سویا در این بندرگاه تجاری پهلو گرفت.

تخلیه روغن این کشتی عظیم‌الجثه تا ۳ روز آینده در این بندر ادامه خواهد داشت.

در بندر شهید رجایی علاوه بر وجود این کشتی حامل روغن؛ خوشبختانه انواع دیگری از روغن نیز ذخیره شده که می‌تواند جوابگوی کمبود روغن در کشور شود.

شرکت فرآورده‌های روغنی ایران یکی از مکان‌هایی است که ذخیره و صادرات روغن از طریق آن انجام می‌شود؛ در این شرکت به طور میانگین روزانه ۱۰۰ دستگاه تانکر روغن بارگیری می‌کنند.

اما بارگیری و صادرات روغن از بندرعباس تنها به بندر رجایی و تانکر‌های حامل روغن ختم نمی‌شود و روزانه بیش از ۶۰۰ تن روغن نباتی از طریق قطار‌های باری به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

از ابتدای سال تاکنون ۱۸ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده و تا پایان سال ۲۰ فروند کشتی دیگر حامل کالا‌های اساسی نیز در این بندر تجاری پهلو خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
خیلی باید در واردات روغن مراقب بود ... که این روغن های وارداتی برای مردم مضر نباشند زیرا سکته های قلبی و مغزی در ایران زیاد شده و سن آن هم پایین آمده ... جالب است بدانید در کشورهای غربی دولتها قوانین سختی برای مصرف روغن های خوراکی دارند و اجازه نمی‌دهند که شهروندانشان هر روغنی که منشأ نامشخصی دارند را مصرف کنند مردم این کشورها فقط مجازند از روغن های اصل زیتون و چند روغن تأیید شده محدود سالم که در بازار اروپا به فور یافت میشود استفاده کنند و با کسانی در زمینه تولید روغن کوچکترین قصوری کنند بشدت برخورد میشود ... حالا شما تصور کنید اگر در ایران همه از روغن زیتون اصل با قیمت مناسب استفاده کنند چقدر هزینه های درمان پایین می آید و مطب پزشکان و بیمارستانها خالی میشود و جلوی بسیاری از مرگ و میرهای منابع انسانی ما گرفته میشود ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار