کد خبر: 1025646
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر :
صیدی گفت :در مدیریت شهری اسلامشهر با افزایش سرمایه فرهنگی و اجتماعی ، هزینه های اجرایی و عمرانی کاهش می یابد.
بهاره عشقی صابر

برنامه ریزی فرهنگی و سرمایه‌گذاری در بخش اجتماعی و فرهنگی در جامعه نقش بسیار مهم تری در مقایسه با سرمایه عمرانی و اجرایی در شهرها ایفا می‌کند و ثابت شده که در نظام مدیریت شهری، هرچه سرمایه فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد، موجب تقلیل هزینه های اجرایی و عمرانی نیز می شود.

صیدی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر در آستانه روز فرهنگ عمومی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین با اشاره به نقش و جایگاه معاونت فرهنگی در مجموعه شهرداری اظهار داشت: تقویت ابعاد فرهنگی فعالیت های جاری شهرداری، تلاش در تغییر نگرش سنتی در اداره امور شهری و همکاری و تعامل با دیگر مسئولین دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری شهر برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی از برنامه های ترسیم شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اسلامشهر است.

وی گفت: توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی شهر یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری اسلامشهر است که به حق شهرداری اسلامشهر در این حوزه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و در کنار فعالیت‌های عمرانی به فعالیت‌های فرهنگی نیز می‌پردازد.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه با وجود شرایط فعلی کشور ناشی از ویروس منحوس کرونا فعالیت‌های فرهنگی شهرداری همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: ساخت کلیپ و موشن گرافی، جهت آموزش و آگاهی خانواده ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی، نصب بنر و پوستر و تبلیغات محیطی با موضوعات رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهر، توزیع اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بین مردم از جمله برنامه‌هایی است که در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا برای شهروندان اسلامشهری تهیه شده است.

صیدی افزود: مراکز فرهنگی اسلامشهر از جمله فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و دارالقرآن با وجود شرایط کرونایی در فضای مجازی اقدام به آموزش هنرجویان، مشاوره خانواده ها و برگزاری مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی نموده اند و آموزش همچنان ادامه دارد .

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی شهرداری در توسعه شهر با مشارکت سیاسی اجتماعی فرهنگی شهروندان در سلامت جسمی روانی و رفتار شهروندان اثر مثبت دارد، تاکید کرد: تاثیر فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی شهرداری در سطح ارتقای بهداشت روانی و جسمی شهروندان، افزایش سطح آگاهی آنان و بالابردن حس نوع دوستی همشهریان در مواجهه با مشکلات نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اهم اقدامات و برنامه‌های فرهنگی طی سال گذشته در اسلامشهر گفت: همایش خودرو های نمایشی آفرود، برگزاری جشنواره عکس قاب شهر من، برگزاری سوگواره قاب سرخ، جشنواره های فیلم فجر، فیلم کودک و نوجوان و عمار و... از جمله برنامه‌هایی بود که برای نخستین بار توسط مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری در سطح شهر اسلامشهر برگزار شد.

صیدی با بیان اینکه با نیاز سنجی نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مناطق و محلات شهر اسلامشهر می توان اقدامات مثمر ثمری در راستای توسعه شهر انجام داد، تصریح کرد: برگزاری مراسم دهه ولایت و امامت، برگزاری جشن تکلیف دختران، ورزش همگانی در پارک‌های شهر، برگزاری مسابقات مختلف در سطح آقایان و بانوان، برگزاری سه شنبه های بدون خودرو با دوچرخه، برگزاری کلاسهای آموزش شهروندی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، بزه، آموزش فرزند‌پروری و مهارت‌های زندگی را میتوان از برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری نام برد.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی قرآنی نور النبی در فضای مجازی و محافل انس با قرآن با مشارکت ستاد توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان و توزیع ۱۰۰۰ جلد کتاب تحت عنوان "حقیقت نبوت" در بین ادارات، پایگاه های بسیج و شهروندان اسلامشهری، نورافشانی شب میلاد پیامبر و حرکت کاروان های مولودی خوانی در سطح محلات از برنامه‌هایی است که به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)و هفته وحدت در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار رسانه و زبان هنر بهترین راهکار جهت ارتقای سطح فرهنگ شهروندان است و موجب جلب مشارکت شهروندان و تلطیف فضای شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری اسلامشهر به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ در اسلامشهر دست همه کسانی که اقدام به کار فرهنگی کرده را می فشارد و در حد توان به آنان یاری می رساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر