کد خبر: 1025277
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
فرستاده ترامپ مدعی شد
فرستاده رئیس‌جمهور امریکا در سرزمین‌های اشغالی از مذاکره با ۱۰ کشور عربی دیگر به منظور عادی‌سازی روابط میان تل آویو- اعراب خبر داده است. یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نیز از نقش ولیعهد سعودی در همکاری با موساد برای تقویت رابطه خارطوم- تل‌آویو پرده برداشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که امارات، عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را زمینه‌ساز توقف طرح الحاق اعلام کرده بود، دیوید فریدمن سفیر امریکا در فلسطین اشغالی هفته گذشته بار دیگر تأکید کرد این طرح به هیچ وجه از برنامه‌های امریکا و رژیم صهیونیستی حذف نشده است. آوی برکوویچ فرستاده رئیس‌جمهور امریکا در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه تیم مذاکر‌کننده کشورش در خاورمیانه رایزنی‌هایی با حدود ۱۰کشور عربی دیگر در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام داده است، گفت که اکنون تنها مسئله زمان مطرح است و عادی‌سازی روابط این کشور‌ها با اسرائیل دور از دسترس نیست. وی در بخش دیگری از سخنانش به توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که در همان روزی که توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو اعلام شد، بحرینی‌ها با او تماس گرفته و گفته‌اند آن‌ها نیز خواستار عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو هستند.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی به نقش دوستان رژیم صهیونیستی از جمله محمد بن سلمان در کمک به موساد برای تقویت روابط تل‌آویو و خارطوم اشاره کرد. این روزنامه نوشت که محمد بن سلمان از نفوذ و روابطش با یوسی کوهن رئیس موساد برای تقویت روابط میان دو طرف استفاده کرد. موساد به محور مرکزی در تماس‌ها میان نتانیاهو و رهبری سودان تبدیل شد و در واقع اگر کمک پشت پرده دوستان رژیم صهیونیستی نبود، این هدف محقق نمی‌شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار