کد خبر: 1017797
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
وزیر آموزش و پرورش به تشریح ایجاد شاد و کاهش زمان کلاس‌های درس حضوری به ۳۵ دقیقه پرداخت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی است

وی اضافه کرد: کرونا آمد و با سرعت و غافلگیرانه آمد و همه را در برگرفت و همه شؤونات زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دارد و ما در قرن اخیر تا این حد با پدیده با این شمول و گسترده نداشتیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: یکی از تأثیرات بر آموزش بود و آموزش زیرساخت عدالت اجتماعی است و یک حق برای مردم است و برای دستیابی به جامعه عادلانه، نظام آموزشی عادلانه داشته باشیم.

وی افزود: آموزش بیش از یک میلیارد دانش‌آموز و دانشجو تحت الشعاع کرونا قرار گرفت و وقفه در آموزش اثرات فردی سخت و تبعات اجتماعی گسترده کوتاه مدت و بلند مدت دارد و همه به دنبال راه‌حل بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه‌حل قاطع در این زمینه هنوز وجود ندارد، گفت: ما در گام اول از تلویزیون کمک گرفتیم و ۴ کانال آموزشی به کمک آمد. این ارتباط یکطرفه بود و اطمینان از رفع اشکال و پیگیری تکلیف نبود و به دنبال راه تکمیلی بودیم.

وی اضافه کرد: با کمک همراه اول، شاد ایجاد شد البته مشکلاتی وجود داشت، اما با همکاری تیم قوی فنی کم‌کم برطرف شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم، گفت: جوامع در حال انتقال بودند، اما کرونا جوامع را به این زیست بوم جدید پرتاب کرد که باید هم از ظرفیت‌ها استفاده کرد و موانع و مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان در گذشته از معلمان یکسان از نظر تواتمندی آموزش بهره نمی‌بردند، اما اکنون امکان ارائه آموزش بهترین معلمان برای همه در شاد وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برخی امکان دسترسی به این فضا را ندارند و تضمین می‌کنیم که آموزش را برای تمام سطوح جامعه و صرف نظر از هر شرایطی قرار دهیم اصل را بر حضور گذاشتیم و هرجایی که حضور با محدودیت همراه باشد، دانش‌آموزان را گروه‌بندی می‌کنیم. اگر محدودیت حضور بود هم از تلویزیون، هم شاد و توزیع درسنامه است.

وی ادامه داد: زمان‌هایی معلمان در مدرسه حضور دارند و در آموزش تلویزیونی، اگر مشکلی بود، دانش‌آموزان می‌توانند مراجعه کنند و برطرف شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین رونمایی از نسخه جدید شاد، اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و به جد در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقتشان را گذاشتند تا مدارس را آماده استقبال کنند.

وی به رونمایی از شبکه شاد، گفت: امروز از نسخه جدید شبکه «شاد» رونمایی می‌کنیم؛ شاد جدید دارای ظرفیت و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند همچنین دریافت تکالیف کرده و برای تکالیف ارائ نظر کنند ضمن اینکه دانش‌آموزان را حضور و غیاب کنند و آزمون با کیفیت بگیرند و با سایر معلمان تبادل تجربه داشته باشند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: مطمئن هستم این محیط سازگار با کاربران است ضمن اینکه برای معلمان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم و این قابلیت‌ها در معرض عموم نیز هست.

وی در خصوص نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم، اما امسال شرایط متفاوت است و دانش آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روز‌های زوج و برخی روز‌های فرد بیایند.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ورود و خروج به تفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده‌ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه است. در این شرایط نمی‌توانیم فرصت‌ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار