کد خبر: 1013638
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
ایندیپندنت فارسی ضمن ابراز خوشحالی از قطع شبکه‌های برون‌مرزی ایران نوشت: رادیو و تلویزیون دولتی با کمبود بودجه برای تبلیغات سیاسی خود مواجه است که این امر از میزان مخاطب آن به نفع رقبا و شبکه‌های اجتماعی خواهد کاست.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: وب‌سایت ایندیپندنت فارسی با انتشار گزارشی به بررسی تاثیرات تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به قطع پخش برخی از شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما، در حالی که از پنهان کردن خشنودی خود در خصوص قطع ماهواره‌ای برخی شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما ناتوان است، از این شبکه‌ها به عنوان «مجرایی برای شبکه‌سازی جموری اسلامی در سراسر دنیا و بالاخص کشور‌های دموکراتیک و آزاد» یاد کرد.

این وب‌سایت نوشت: «در ماه مه ۲۰۲۰ ماهواره یوتل‌ست پخش برنامه‌های ۲۴ساعته شبکه الکوثر را به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های خود به این شرکت قطع کرد.»

ایندیپندنت بغض خود از شبکه الکوثر را با این عنوان که «این شبکه پخش‌کننده تبلیغات سیاسی- مذهبی جمهوری اسلامی بود که تنفر و خشونت و سرکوب علیه غیرشیعیان را تبلیغ می‌کرد» بروز داد، حال آنکه شبکه الکوثر ایران تبیین‌کننده دیدگاه‌های اسلامی و انسجام‌بخش بین مذاهب این دین آسمانی بوده و اتفاقاً اولین شبکه معارفی در دنیای اسلام بوده که از سال‌ها پیش نسبت به اندیشه‌های سلفی تکفیری که منجر به ظهور داعش (عامل خشونت و سرکوب و تنفر) شد، هشدار داده و به نقد آن‌ها و لزوم وحدت مسلمین در مقابل اندیشه‌های انحرافی می‌پرداخت. این وب سایت در ادامه مطلب خود، آورده است: «در ۲۷ماه مه شبکه «سحر اردو» هم که یکی از بوق‌های تبلیغاتی حکومت در شبه‌قاره است از روی ماهواره پادکست قطع شد. شبکه‌های غیرفارسی‌زبان جمهوری اسلامی در خدمت برنامه‌های گسترش‌طلبانه و فرقه‌گرایانه جمهوری اسلامی بوده‌اند. خاموش کردن یکی از این بوق‌ها دستاورد بزرگی برای تحریم‌های جمهوری اسلامی است. علاوه بر خاموش شدن یکی از این بوق‌ها رادیو و تلویزیون دولتی با کمبود بودجه برای تبلیغات سیاسی خود مواجه است که این امر از میزان مخاطب آن به نفع رقبا و شبکه‌های اجتماعی خواهد کاست.» در ادامه آمده است: «پخش رادیو دری رادیوی حکومتی جمهوری اسلامی برای افغانستان نیز به دلیل انباشت بدهی قطع شد. به گفته رئیس برون‌مرزی رادیو و تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی احتمال دارد طی روز‌ها و هفته‌های آینده شبکه‌های مهمی مثل پرس‌تی‌وی، العالم، آی‌فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف شوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار