کد خبر: 1012422
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: سیر صعودی با شیب تندی در بستری، مرگ و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی اسلامشهر در حال افزایش است.
بهاره عشقی صابر

فاطمه تاجیک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در اسلامشهر که در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: سیر صعودی با شیب تندی در بستری، مرگ و مراجعه سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی اسلامشهر به شدت در حال افزایش و نگران کننده است.

 تاجیک با ارائه آماری از نمونه گیری های انجام شده در اسلامشهر افزود: از مجموع نمونه گیری های انجام شده در فروردین ماه ۷ درصد، در اردیبهشت ماه ۱۴ درصد و در ماه خرداد ۲۶ درصد از مراجعان مثبت بوده، در حالیکه در تیرماه پاسخ بیش از ۳۰ درصد از نمونه گیری های صورت گرفته مثبت شده که ادامه این روند بسیار ناراحت کننده و خطرناک خواهد بود.

 وی با تاکید بر الزام استفاده از ماسک در اجتماعات و اماکن عمومی تصریح کرد: رعایت موارد بسیار ساده از جمله استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها بهترین راه پیشگیری و مقابله از ابتلا به ویروس کرونا است، عدم حضور در اجتماع، کاهش تعداد دفعات حضور در اماکن عمومی و مراکز خرید پر تردد هم در صورت الزام استفاده از ماسک بسیار مفید و موثر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: کنترل افراد در تجمع ها خیلی سخت است و هرچه به فصل پاییز و زمان شیوع انواع آنفولانزا نزدیک‌تر می‌شویم، نگران و وحشت ما افزایش می‌یابد، باید هرچه بیشتر اقدامات پیشگیرانه جدی تر گرفته شود.

 وی با اشاره به این که برخورد با اماکن متخلف تنها وظیفه شبکه بهداشت و درمان نیست، بیان کرد: باید تمامی دستگاه های نظارتی و متولی از جمله اماکن، نیروی انتظامی و دادستانی از تمام اختیارات و ظرفیت هایشان برای برخورد با متخلفین در جهت مقابله با ابتلا و گسترش شیوع ویروس کرونا استفاده کنند و علیرغم وجود مشکلات اقتصادی به سلامت جان افراد جامعه اهمیت بیشتری بدهند.

 تاجیک با تاکید بر اینکه نباید از ناقلین بدون علامت غافل شد، خاطرنشان کرد: در بخش کمک به اصناف و مشاغل و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا باید از ظرفیت خیرین و تشکل‌های مردم نهاد در جهت کمک به افراد کمک گرفته شود و در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس طرح سنجش سلامت دانشجویان پایه اول انجام نمی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر