کد خبر: 1009360
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری
نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایر چهارمحال و بختیاری با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دبیر کارگروه زنان روستایی عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگزار توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار این استان بزودی دایر می شود.

این تفاهم‌نامه در قالب همکاری در مرکز توانمندسازی و اتصال به بازار گردشگری (تکاپو) با هدف اشتغال جوانان، زنان و گروه‌های خاص نظیر زنان سرپرست خانوار و معلولان شکل گرفته است.

کارگزار توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار استان چهارمحال و بختیاری روز شنبه در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت:مرکز توانمندسازی و اتصال به بازار گردشگری تکاپو، با سه هدف آموزش و توانمندسازی، ارائه خدمات گردشگری و اتصال به بازار در راستای اشتغالزایی و تحقق توسعه پایدار شکل گرفته است.

مریم مشرف‌الملک ادامه داد: از آنجا که ایجاد نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات و صنایع دستی زنان روستایی و عشایر نقش مهمی در رونق گردشگری، اشتغالزایی و درآمدزایی در این مناطق دارد، یکی از مهمترین برنامه‌های این مرکز به همین موضوع اختصاص داده شده است.

وی تصریح  کرد: این نمایشگاه دائمی شهریورماه امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه همکاری و هم‌افزایی لازم را در این خصوص داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به گام‌های بلند دولت در رونق اشتغالزایی در استان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری استان ،گفت: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون پنج هزار و ۱۲۰ طرح در مناطق روستایی استان شکل گرفته است.

حفیظ‌الله فاضلی با اشاره به اختصاص ۴۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایر به استان، افزود: از این میزان تاکنون بیش از ۳۴۹ میلیارد تومان جذب شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شد که در مقایسه با هدفگذاری پیش‌بینی شده از رشد ۳۰ درصدی برخوردار شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر