کد خبر: 1007756
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
فرماندار شهرستان اسلامشهر:
مسعود مرسلپور گفت :عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث افزایش بیماران بستری در بیمارستان اسلامشهر شده است.
بهاره عشقی صابر

مسعود مرسل پور فرماندار شهرستان اسلامشهر در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جاری، که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم توجه به توصیه های بهداشتی و بی توجه به رعایت شیوه نامه های اعلامی از سوی سازمان بهداشت جهانی توسط اقشار مختلف مردم، شاهد سیر صعودی پیشرفت شیوع ویروس کرونا و افزایش بسته شدن مبتلایان به این بیماری در بیمارستان امام رضا( ع) اسلامشهر طی روزهای اخیر هستیم.

مرسلپور بدون اشاره به تعداد بیماران کرونایی بستری شده در اسلامشهر ،افزود: ویروس ناشناخته و منحوس کرونا شرایط عادی دنیا را در بخش‌های مختلف برهم ریخته و زندگی فردی را در اجتماع دچار چالش کرده و همه دولت ها و کشورها با شدت، درگیر پیشگیری، مبارزه و کنترل این ویروس هستند.

وی با تجلیل و تقدیر از رزمندگان جبهه سلامت، بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری کوئید ۱۹  و ویروس کرونا یک نوع ویروس ناشناخته بوده و تاکنون هیچ دارو و راه حل قطعی برای درمان آن کشف نشده ، راه‌های درمانی و پیشگیری اعلام شده در حد فرضیه است، این ویروس پیچیدگی خاص و مختلفی دارد ، در اقلیم ها و شرایط مختلف به اشکال گوناگونی شیوع پیدا کرده  و بهترین راه مبارزه با آن پیشگیری از ابتلا بوده و تحقق این امر مستلزم رعایت نکات بهداشتی است .

فرماندار شهرستان اسلامشهر در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، تاکید کرد :با توجه به پیگیری های دستگاه قضایی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان اسلامشهر،در حوزه تامین و ایجاد امنیت عمومی و اجتماعی، اقدامات خوبی صورت گرفته و بنا براظهارات مقامات ارشد استانی، رتبه برتر در این حوزه را کسب کرده است.

 وی تصریح کرد: اگر همدلی،همراهی و همفکری مجموعه دستگاه قضایی شهرستان با دستگاه‌های اداری و اجرایی نبود، قطعاً در حوزه تولید در منطقه هنوز مشکلاتی وجود داشت، در عرصه اقتصاد مقاومتی با همکاری دستگاه های قضایی ،خدماتی و امنیتی تعداد ۵۵ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل منطقه به چرخه تولید بازگشتند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر با اشاره به شرایط حاکم در دنیا،بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا کشورهای وابستگی به درآمد نفت داشتند، بسیار آسیب دیدند،اما ملت ما در برابر مشکلات ایستادگی و مقاومت کردندو مملکت و حفظ نمودند،در این شرایط الان دو مطلب به ما آسیب می‌زند و مانع از پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف می شود.

 وی ادامه داد: وجود بازی‌های سیاسی که اکثراً مدیران و مسئولین به آن علم می زنند و در راه خدا نیستند ،حزب بازی و سیاسی‌کاری‌ها به نظام ضربه می‌زند وناکارآمد کردن دستگاه‌های اداری که باعث سوء استفاده دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، به کشور آسیب وارد می‌کند.

 فرماندار شهرستان اسلامشهر با هشدار به مدیران ادارات و دستور به دستگاههای نظارتی شهرستان ، گفت: عملکرد مدیران کارشناسان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اداری شهرستان به طور مرتب ارزیابی و رصد می‌شود، اگر مدیر و کارشناس دستگاه اداری، کار امروز مردم را به فردا موکول کند،  لیاقت و مدیریت و کارشناسی در این شهرستان را ندارد، کسی که کار مردم را می تواند بر اساس قانون حل کند، ولی بنابر بخشنامه های صادره در جهت رفع مشکلات مردم گام بر نمی دارد ، لیاقت و جایگاه مدیریت در شهرستان را ندارد.

 وی تاکید کرد: کسی که در  شرایط فعلی کشور مدیر یا کارشناس باشد و میزان دشمنی آمریکا و حکام عرب را با مردم و دستگاه‌های ارزشی و انقلابی کشور را می بیند و درست کار نمی کند و مدیریت جهادی ندارد، خیانتکار به مردم و نظام است ،در شرایط فعلی باید با مدیریت و اقدامات جهادی مشکلات مردم را برطرف کرد.

 فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به افزایش دمای هوا و افزایش میزان مصرف میزان مصرف آب و برق در کشور، خاطرنشان کرد: در حوزه مصرف آب و برق می توان با کاهش صرفه جویی و مدیریت در مصرف منابع ، مانع از هدر رفت و قطعی آب و برق برای هموطنان شد.

مرسلپور با انتقاد از عدم توجه مردم و مسئولین به افزایش شیوع بیماری کرونا ،گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات، بانک ها و مراکز خریدو ... الزامی بوده و شهروندان برای حفظ سلامتی خود ضمن رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ،حتما"از ماسک استفاده کنند و مانع از گسترش و شیوع این بیماری شود .

در ادامه این جلسه فاطمه تاجیک لیست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با تقدیر از همراهی و همکاری افراد، گروه ها و دستگاه هایی که در جهت مبارزه با بیما ری کووید ۱۹ تلاش کردند و همراه با درمان بودند، اظهار کرد: تا کنترل و مبارزه قطعی ویروس کرونا ،رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در تجمعات اجتماعی و مراکز پرتردد ،الزامی است.

 تاجیک با هشدار به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا ،خاطرنشان کرد: افراد ممکن است، بیمار نباشند و علائمی از این بیماری نداشته باشند، ولی احتمال دارد این افراد ناقل باشند و خودشان هم اطلاعی ندارند، بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک  بسیار ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر