کد خبر: 1007496
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
روز گذشته ابتدا خبر از ورود «مشکوک» علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال منتشر شد و ساعاتی بعد هم این خبر از فدراسیون به گوش رسید: «علی کفاشیان نایب رییس فدراسیون فوتبال شد».
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مردی که به دلیل خنده‌های گاه و بیگاهش به جای کفاشیان، «شادابیان» خوانده می‌شد باز هم به فدراسیون فوتبال بازگشت، البته اینبار نه به عنوان رییس که در مسند نایب رییس. او جلسه کوتاهی هم وزیر ورزش داشت و در واقع در این جلسه بود که حکم نایب رییسی را دریافت کرد. 

بازگشت او به فدراسیون فوتبال جنجال بسیار بزرگی بود و با واکنش‌ها و هجمه‌های بسیار زیادی روبرو شد.

کفاشیان با حکم کمیته اخلاق پنج سال محروم شده بود، اما کمیته استیناف چند روز پیش حکم به بخشش چهار ساله مرد همیشه خندان فوتبال داد. به قول یکی از همکاران رسانه‌ای حتی با بخشش ۴ ساله هم کفاشیان امروز حق نداشت به فدراسیون برود. چون امضای حکم محکومیتش پنجم تیر سال ۹۸ است و هنوز یک سال نشده است. به این ترتیب حداقل از این نطقه نظر بازگشت او به فدراسیون فوتبال کاملا غیرقانونی است و با هیچ معیار قانونی قابل توجیه نیست.

زمانی که برای نخستین بار خبر محکومیت و محرومیت وی در رسانه‌ها منتشر شد به نظر می‌رسید که وی دیگر هرگز نمی‌تواند به فوتبال برگردد و یکی از رسانه‌ها نیز نوشت خنده برای همیشه از لبان کفاشیان محو شد.

یکی از نخستین واکنش‌های رسمی به بازگشت غیرقانونی کفاشیان به فدراسیون فوتبال به احسان قاضی زاده نماینده مجلس برمی گردد. او به خبرگزاری فارس گفته که در حال ارزیابی بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال هستند.

باز شدن بحث حضور مجدد کفاشیان در فدراسیون فوتبال در مجلس بدان معناست که رییس سابق فدراسیون فوتبال برای فعالیت دوباره در این فدراسیون با مشکلات و هجمه‌های زیادی روبرو خواهد شد و به این راحتی نمی‌تواند فعالیت خود را در این فدراسیون همیشه خبرساز آغاز کند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال نسبت به بازگشت کفاشیان به فدراسیون به شدت معترض هستند. در اینباره با هر یک از آن‌ها تماس گرفتیم، اما پاسخی دریافت نشد و دو نفر از اعضای هیات رییسه نیز گفتند صحبت کردن در اینباره را به فرصت دیگری موکول می‌کنند. از همین اکنون نیز مشخص است او افراد زیادی را در فدراسیون فوتبال مقابل خود خواهد دید.

اما نکته بسیار جالب توجه دیگر این است بازگشت کفاشیان نه فقط به خاطر محرومیت قبلی او که به دلیل بازنشستگی اش غیرقانونی است. در واقع او با دو منع قانونی بزرگ به فدراسیون برگشته. یکی محرومیت قبلی و دیگری بحث بازنشستگی. هنوز یادمان نرفته که مهدی تاج برای ادامه فعالیت در فدراسیون فوتبال چگونه مشکل بازنشستگی خود را با بحث جانبازی حل کرد.

واکنش‌های منفی در فضای مجازی

نه فقط قانون و برخی از نمایندگان مجلس و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال که بازگشت او از لحاظ نگرش عمومی نیز با با استقبال مواجه نشده است.

برخی از واکنش‌های توییتری به بازگشت آقای خنده چنین است:

*کفاشیان مگه بازنشسته نشد دوباره داره میاد سر کار که. جالب اینجاس که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال میگن به ما ربطی نداره ما نمیتونیم دخالت کنیم

*علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال شد! این تنها گوشه‌ای از سیرک فوتبال ایران امروز ماست؛ کسی که تا به امروز پرونده‌های ۸ سال حکومت قلدرانه کیروش و فساد‌های گسترده در فدراسیون را همراهی کرده، بدون هیچ دردسری جایگاه خود را بدست آورد. این فوتبال لایق تعلیق شدن بود

*شنیدم امروز کفاشیان و تاج جلسه‌ای دو نفره داشتن. فراموش نکنیم هنوز کسی استعفای کتبی تاج رو ندیده. پس بعید نیست یه روزی اونم مثل کفاشیان بخواد برگرده. سال‌هاست فدراسیون فوتبال ایران، میدان جنگ و صلح آدم‌ها بر سر منافع شخصی‌شونه؛ از دادکان و علی‌آبادی تا کفاشیان و تاج.

*فدراسیون فوتبال رو کارد بزنی کفاشیان و تاج میریزه بیرون

*چند روز پیش محرومیت کفاشیان رو که توجیه قانونی هم نداره کم کردن و خودشم گفت کسی منو نخواد دیگه برنمیگردم به فوتبال؛ یهو امروز بعد از دیدار با وزیر ورزش شد سرپرست فدراسیون فوتبال! واقعا یه نفر، دیگه چطور باید گند بزنه به فوتبال ما که اجازه بازگشتش به فوتبال داده نشه؟

احتمال لغو حکم؟

کفاشیان حالا نایب رییس فدراسیون فوتبال است. در حالی که چند روز پیش خبر‌های جدیدی در رابطه با برخی از مسائل مالی فدراسیون شنیدیم و حتی گفته شد که تاج و کفاشیان برای نخستین بار مقابل یکدیگر ایستاده اند حالا به فاصله گذشته فقط چند روز از آن اخبار حالا کفاشیان به فدراسیون برگشته. در این میان اتفاقاتی افتاده که قطعا هیچکس جز کفاشیان، تاج و اطرافیانشان از آن خبری ندارند.

با این حال به نظر می‌رسد شاید احتمالی برای منع فعالیت مجدد کفاشیان وجود داشته باشد. با این حال او اکنون حکم نایب رییسی را دریافت کرده و فعلا یکی از مقامات بلندپایه فدراسیون است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
فوتبال ایران اگر پاک شود و به انسانهای کاردان سپرده شود در عرض ۵ تا ۷ سال به قهرمانی جهان می‌رسد برنامه ریزی علمی و درست اجرای درست و مدیریت قاطع و درست....نه کسانی که سالها امتحانشان را در مدیریت غیرعلمی پس داده اند ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار