کد خبر: 1005933
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: کاربری‌های گردشگری در این استان از پرداخت عوارض پروانه ساخت و تغییر کاربری اماکن با محوریت گردشگری معاف می‌شوند.

احمد حمزه زاده ، اجرای این طرح را از سری برنامه های حمایتی مدیریت ارشد استان از صنعت گردشگری بیان و اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی با همکاری و مساعدت استانداری تلاش های چشم گیری را در راستای توسعه صنعت گردشگری استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت ارز حاصل از فعالیت های گردشگری در کشور به عنوان صنعت منتخب جایگزین درآمدهای نفتی، بر ضرورت حمایت از فعالان بخش خصوصی، ارائه مشوق های حمایتی در جهت رونق و توسعه گردشگری تاکید کرد.

حمزه زاده اظهار داشت: به همین منظور ارائه مشوق های مالیاتی در راستای تسهیل روند فعالیت فعالان گردشگری استان نظیر کاهش یا بخشش مالیات بر درآمد در ۵ سال اول بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری، معافیت از مالیات بر ارزش افزوده و اعتبار مالیات برای سرمایه‌گذاری مجدد تاسیسات گردشگری جزو پیشنهادت اداره کل یمراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی گفت: امکان هزینه‌کرد مالیات در بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در نیل به اهداف توسعه ای و حمایتی از صنعت گردشگری در استان بسیار موثر خواهد بود.

حمزه زاده معافیت از عوارض تغییر کاربری در داخل و خارج شهر با محوریت فعالیت گردشگری را از دیگر اقدامات حمایتی برشمرد که در گسترش فعالیت های گردشگری منطقه موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: واگذاری زمین از اراضی دولتی در داخل و خارج از شهر توسط امور اراضی و مسکن و شهرسازی با نرخ پایین، اعمال تعرفه های صنعتی برای بخش های مختلف گردشگری در انشعابات آب، برق‌ و گاز از برنامه های حمایتی خواهد بود که می تواند روند فعالیت فعالان گردشگری در آذربایجان شرقی را تسهیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره، معافیت از عوارض گمرکی برای ورود تجهیزات و خودروهای گردشگری و معافیت از عوارض پروانه ساخت واحدهای گردشگری را از دیگر بسته های پیشنهادی حمایتی این اداره کل در راستای توسعه صنعت گردشگری منطقه عنوان کرد.

حمزه زاده اظهار داشت: در صورت تصویب برنامه های پیشنهادی این اداره کل در شورای برنامه ریزی و توسعه استان حجم قابل توجهی از خسارات وارده به صنعت گردشگری منطقه به دنبال شیوع کووید ۱۹ در دوران پساکرونا جبران خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه هایی که در دوران پساکرونا می تواند موجب تقویت گردشگری استان  شود، اعطای جوایز صادراتی به تورهای ورودی از خارج است که توسط آژانس های مسافرتی به مقصد تبریز برگزار می شوند.

حمزه زاده گفت: با اعطای این جوایز می توان علاوه بر حمایت از فعالیت آژانس های مسافرتی، حوزه گردشگری استان را نیز رونق بخشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر