کد خبر: 1005299
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
خانه قدیمی و ماندگار ارفع الملک جلیلی، از شهرداران تبریز در اواخر دهه 1290 و نیمه دوم دهه 1310 شمسی، به شماره ۳۲۹۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: نامه رسمی این ثبت ملی امروز از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ شد.

احمد حمزه زاده اعلام کرد: با توجه به ثبتی بودن سردر این خانه، پس از تشکیل پرونده ثبت اعیانی خانه مذکور در معاونت میراث فرهنگی استان و پیگیری‌های صورت گرفته، طی نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به استاندار آذربایجان شرقی، این خانه با توجه به شأن ملی و تاریخی به شماره ۳۲۹۳۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

وی ادامه داد: طبق ضوابط میراث فرهنگی، اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر آن شود، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازت های بازدارنده جرم محسوب می‌شود.

حمزه زاده گفت: مرتکب هرگونه تخلف در این زمینه مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا" با تایید و نظارت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممکن خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر