کد خبر: 1004954
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
شهردار اراک در گفتگو با «جوان» مطرح کرد
در تمام مناطق شهری، توسعه همه جانبه و پایدار زمانی عملی خواهد شد که شهروندان از عملکرد مدیران شهری و بخصوص شهرداری رضایت داشته باشند.
فاطمه قاسمی
سرویس ایران جوان آنلاین:  میزان آرامش و رضایت از محیط شهری و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد، عامل مهمی در جهت ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت در توسعه شهری و بهبود کیفیت محل سکونت است. در همین راستا شهرداری کلانشهر اراک از سال گذشته اقدامات عمرانی، فرهنگی ورزشی و مذهبی چشمگیری در دستور کار قرار داده و در جهت رعایت حقوق شهروندی و کسب رضایت‌مندی مردم گام مؤثری برداشته که در گفتگو با «جوان» به تشریح بخشی از آن‌ها می‌پردازد.

محمد کریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی، حفظ ارزش‌های مذهبی و قدردانی از خانواده‌های شهدا مبنای اصلی در مدیریت شهری اراک است، می‌گوید: راه ما باید منطبق با رهنمود‌های مقام معظم رهبری باشد و توجه داشت انتظار نظام و دولت از شهرداری‌ها خدمت صادقانه به مردم است. وی با شاره به اینکه خدمت به مردم یک استراتژی کلی در شهرداری اراک است و برای هرچه بهتر شدن خدمت‌رسانی باید با نگاه نظام همسو باشیم، ادامه می‌دهد: حضرت آقا فرمودند نگاه شما باید نگاه خدمت‌رسانی به شهروندان باشد. متأسفانه در سالیان متمادی شهروندان اراک با شهرداری قهر بودند، اما به لطف خداوند و تلاش‌های صورت گرفته این نگاه تغییر کرده و این موضوع از بازخورد دیدار‌های عمومی و چهره به چهره با شهروندان و افزایش سطح مشارکت آن‌ها مشخص است، مصداق بارز این موضوع تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۸ شهرداری است که با همراهی و مشارکت شهروندان انجام شد. شهردار اراک تأکید می‌کند: شهرداری تنها محدود به اقدامات عمرانی نیست و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیز از فعالیت‌های مهم شهرداری اراک است و یکی از راهبرد‌های شهرداری اراک حفظ ارزش‌های اسلامی است. وی ادامه می‌دهد: یکی از فعالیت‌های مهم شهرداری اراک حرکت در جهت احیای حمایت تفکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده که در حوزه‌های مختلف شهرداری اجرا شده و نام‌گذاری بزرگراهی به طول ۲/۶ کیلومتر به نام این شهید باعث افتخار مجموعه شهرداری خواهد بود. شفیعی با تأکید بر این نکته که امنیت امروز همه جامعه از جمله شهرداری و پرسنل آن مدیون خون پاک شهیدان می‌باشد، می‌گوید: شهرداری اراک در راستای وظیفه خود و قدردانی هرچند کوچک از خون شهدا فاز دوم پروژه بزرگ علم‌الهدی را به نام شهیدان باقری مزین نموده است. وی ادامه می‌دهد: به فرموده مقام معظم رهبری باید مواظب و مراقب باشیم که رفتار و کار ما با غفلت همراه نشود و از غفلت‌ها دور شویم، امروز بیش از هر زمان دیگری باید توجه کنیم که تنها حرف زدن کافی نیست، وقت عمل است.

شفیعی نام‌گذاری معابر و کوچه‌ها به نام شهدا را یادآور از خود گذشتگی این بزرگان توصیف کرده و با تأکید به اینکه باید راه شهیدان را در پیش بگیریم تصریح می‌کند: شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک‌ترین سرباز به رهبری بودند و باید به پاس قدردانی از این شهید و دیگر شهدای این کشور که خون خود را در راه حفظ ارزش‌های انقلاب هدیه کرده‌اند نام شهدا بر کوچه‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و حتی ساختمان‌های شهرداری مزین گردد. وی اضافه می‌کند: این اقدام کوچک‌ترین کاری است که در برابر خون پاک این عزیزان انجام می‌دهیم، راه ما راه شهید سلیمانی است در کل شهر باید نام این عزیزان دیده شود که بدانیم و از یاد نبریم آسایش و آرامش امروز ما ثمره خون پاک این شهیدان برای آزادی و سربلندی ایران هدیه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار