کد خبر: 1003094
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر خبر داد:
بهزاد بذرگری گفت: اکیپ های زنده گیری سازمان مدیرست پسماند شهری به صورت ۲۴ ساعته در سطح شهر حضور داشته و اقدام به زنده گیری سگهای بلاصاحب می کنند.
بهاره عشقی صابر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر گفت:

روند زنده گیری سگهای بلاصاحب در اسلامشهر، جدی تر از گذشته ادامه دارد

 

بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: هم اکنون اکیپ های زنده گیری سازمان مدیرست پسماند شهری به صورت ۲۴ ساعته بنا به درخواستهای مردمی ازطریق سامانه ۱۳۷ و همچنین درخواست مناطق ششگانه درسطح شهرحضور داشته و زنده گیری می کنند.

 بذرگری با بیان اینکه در سال ۹۸ در مجموع ۷۸۳۱ قلاده سگ طبق تماسهای شهروندان با سامانه ۱۳۷ و گزارش های مناطق از سطح شهر جمع آوری شده، گفت: این حیوانات پس از انتقال به مرکز ساماندهی حیوانات بلاصاحب ، مورد غربالگری، قرنطینه گوارشی، عقیم سازی و مدیریت می شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون ۲۴۱ قلاده سگ با رعایت اصول بهداشتی، زنده گیری و به مرکز مذکور انتقال داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر در خصوص موانع و مشکلات اجرای طرح زنده گیری حیوانات بلاصاحب در اسلامشهر تاکید کرد: ما با دو مشکل عمده در این زمینه مواجهیم که یکی رهاسازی سگ های شهرهای دیگر استان در بیابانها و اطراف اسلامشهر است.

وی ادامه داد: برخی شهرهای استان تهران با اطلاع از وجود مرکز ساماندهی حیوانات بلاصاحب در اسلامشهر اقدام به رهاسازی گله ای سگ های شهرهای خود در اسلامشهر می کنند که این امر باعث افزایش لجام گسیخته جمعیت این حیوانات می شود و به تبع آن تمامی تلاش شهرداری درکنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب را با مشکل روبرو می کند.

بذرگری با اشاره به یکی دیگر از موانع و مشکلات زنده گیری حیوانات بلاصاحب خاطرنشان کرد: افراد به اصطلاح حامی حیوانات که بعضا با پوشش حامی بدون اطلاع و تخصص در زمینه فنون و مدیریت کنترل جمعیت حیوانات اقدام به دخالت درسطح جزء وکلان سیاستهای اجرایی کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب می کنند، با قراردادن عکس هایی از حیوانات بلاصاحب اقدام به جلب ترحم افراد ناآگاه نموده  و برای مدیریت شهری چالش ایجاد می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر