کد خبر: 1002168
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
‍ مدیر خدمات شهر شهرداری اسلامشهر خبر داد:
علی نیا گفت: کاهش معضلات اجتماعی ازجمله بهره کشی از کودکان کار، جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و بازگشت سرمایه های پنهان به بیت المال از عواید طرح جمع آوری پسماندهای خشک شهری بوده است.
بهاره عشقی صابر

 

داود علی نیا مدیر خدمات شهری با اشاره به سال ها بلاتکلیف بودن مقوله ساماندهی زباله های شهری و استفاده بعضی افراد سودجو از وضعیت اظهار داشت: عدم نظارت درست شهرداری در سالهای قبل بر تعداد کثیری از خرده جمع آوری کنندگان پسماند خشک، علاوه بر به باد رفتن چندین میلیارد سرمایه ی شهر در سنوات گذشته، باعث ازدیاد معضلات اجتماعی در حاشیه این فعالیت غیر قانونی سودجویان شده بود.

وی بیان کرد: از جمله این معضلات اجتماعی، می توان به بهره کشی از کودکان کار و اسکان کارگران شاغل در این بخش در اماکن غیر بهداشتی و مسائل اخلاقی اشاره کرد .

علی نیا در ادامه افزود: با اجرای طرح جمع آوری پسماند خشک در سال اول، مکان های جمع آوری پسماند از ده ها مکان به سه مرکز اصلی تقلیل یافته که امکان نظارت همه جانبه شامل نظارت های بهداشتی انتظامی در بخش کارگری همچنین نظارت های تخصصی در بخش چگونگی تفکیک و حمل این نوع پسماندها تا مقصد نهایی فراهم شده است.

مدیر خدمات شهر شهرداری اسلامشهر با اشاره به اینکه امروزه مراکز جمع آوری پسماند خشک بصورت هفته ای دو بار ضدعفونی می شود،تصریح کرد: در این راستا ملزومات کارگری و  بهداشتی موردنیاز شاغلین در این بخش نیز بصورت نوبه ای تحویل کارگران  می گردد.

 مدیر خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با تاکید بر لزوم تفکیک زباله از مبدا به برنامه های فعلی و آتی  شهرداری در این بخش اشاره و جانمایی ده ها مخزن مخصوص جمع آوری پسماند خشک در ادارات و اماکن عمومی و همچنین شناسایی و بکارگیری رابطین جمع آوری  پسماند خشک در مجتمع های بزرگ مسکونی و کارگاههای تولیدی اشاره کرد و از طراحی اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک برای استفاده عموم شهروندان خبر داد .

علی نیا در  خصوص قابلیت و نحوه استفاده از این اپلیکیشن گفت: شهروندان  می توانند بعد از جمع آوری پسماند خشک در منزل با استفاده از این اپلیکیشن تیم تحویل را فرا خوانده و پسماند را تحویل دهند .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل این طرح در سال جاری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری دفن صدها تن پلاستیک در طول سال شاهد بازگشت عواید چند میلیاردی این طرح به بیت المال شهروندان باشیم که می توان از این سرمایه ی پنهان در راستای فعالیت های گوناگون شهری استفاده کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر