کد خبر: 1001430
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر:
میثم مرادی گفت جشنواره مجازی ((راه خدا)) در بخشهای مختلف ،همزمان با روزهای پر برکت ماه مبارک رمضان در شهرستان اسلامشهر، برگزار می شود.
بهاره عشقی صابر

کانون  «فرهنگي و هنري ولايت» با مشارکت  « اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر» ،  «کانون بسيج هنرمندان» ، «موسسه فرهنگي و هنري کوثر» و  «پايگاه مقاومت بسيج منتظران مهدي(عج) حوزه مقاومت بسيج 289 اويس قرني» جشنواره مجازی((راه خدا)) برگزار مي کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر با اعلام خبرفوق اظهار داشت: این جشنواره همزمان با ماه مبارک رمضان در بخش های حفظ و قرائت قرآن کریم، عکاسی، نقاشی، دل نوشته، تزئین سفره سحر و افطار به صورت ساده و با رویکرد سبک زندگی اسلامی _ ایرانی، روزه اولی ها و مداحی کودکان برگزار می شود.

میثم مرادی افزود: گروه سنی ۵ تا ۸ سال می توانند با حفظ سوره های کوچک قرآن و خواندن آنها در مقابل دوربین موبایل و ارسال فیلم در جشنواره شرکت کنند.

وی تاکید کرد: در زمینه قرائت قرآن کریم نیز گروههای سنی زیر ۹ سال و سنین ۱۰ تا ۱۵ سال با تلاوت قرآن بصورت صوت و لحن به مدت ۲ دقیقه می توانند فایل صوت و تصویر خود را به جشنواره ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر با بیان اجرای مسابقه عکاسی از آداب و رسوم ماه مبارک رمضان به وسیله موبایل (ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال) گفت: علاقمندان به هنر عکاسی می توانند علاوه براین از تزئینات ساده سفره های افطاری و سحری با رویکرد سبک زندگی اسلامی_ ایرانی عکس گرفته و به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

مرادی ادامه داد: ارسال نقاشی برای گروه سنی زیر ۸ سال و سنین ۹تا۱۵ سال با موضوعاتِ آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، شب های قدر و قصص قرآنی و همچنین ارسال دل نوشته با موضوعاتِ راز و نیاز با خداوند، توسل به حضرت امام علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) برای گروه سنی زیر ۱۶ سال از دیگر موضوعات جشنواره مجازی راه خدا است.

وی در ادامه تصریح کرد: فیلم برداری و عکاسی از لحظات نیایش و عبادت افرادی که امسال برای اولین بار روزه بر آنها تکلیف شده است (سن دختران ۹ سال تمام و سن پسران ۱۵ سال تمام ) و قرائت دعای « أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ»، دعای فرج، مرثیه سرایی و مداحی به مناسبت ضربت خوردن و شهادت حضرت امام علی (ع) و مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)   (ویژه گروه سنی ۵ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۶ سال) از جمله مسابقات جشنواره مجازی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ارسال تصویر کارت ملی برای برگزیدگان در هر بخش اذعان داشت: علاقمندان به شرکت در جشنواره برای ارسال آثار در ایتا و تلگرام به نشانی emamaser@ مراجعه نمایند.

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: آثار ارسالی در کانال ایتا و تلگرام emamzaman1441@ قابل مشاهده  می باشد و مهلت ارسال آثار؛ تا پایان ماه مبارک رمضان بوده وکلاسهای آموزش قرآن بصورت مجازی در اسلامشهر برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر