کد خبر: 1000970
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: هفت نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز در روستای جانقور باسمنج دستگیر شدند.

سرهنگ کاظم داداشی  با تاکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی باید به عنوان یک فرهنگ در بین افراد جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: با هدف حفاظت از میراث تاریخی و جلوگیری از تعرض به میراث گذشتگان، فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل در عملیاتی، موفق به دستگیری هفت نفر از عاملان حفاری غیر مجاز در روستای جانقور باسمنج شد.

وی ادامه داد: پیرو گزارش‌های دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیا تاریخی فرهنگی در روستای جانقور باسمنج، ۶ نفر از حفاران غیرمجاز و یک نفر صاحب ملک در حین حفاری به همراه ابزار آلات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

داداشی همچنین از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هر گونه حفاری در سطح استان به منظور تحصیل اشیای عتیقه و باستانی جرم محسوب شده و با حفاران و متعرضان میراث فرهنگی و آثار تاریخی به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی می شود. 

داداشی خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند درصورت مشاهده مواردی از این قبیل به صورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تماس بگیرند. 

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر