کد خبر: 1000265
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: نیروگاه برق ۱۵ کیلوواتی خورشیدی قابل اتصال به شبکه‌ برق در منطقه‌ شهرک صنعتی آخولای این شهرستان راه‌اندازی شد.

عادل کاظمی  اظهار کرد: مجوز بهره‌برداری از این نیروگاه در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک صادر شد و این نیروگاه با ظرفیت ۱۵ کیلووات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: نیروگاه مذکور از نوع خورشیدی متصل به شبکه است که به صورت کاربری دو منظوره، نیروگاه - پارکینگ در محوطه‌ یکی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی آخولا در حوزه‌ خدماتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز احداث و به شبکه وصل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: تامین مالی این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و با مبلغی معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام و توسط پیمانکاران بومی استان، طراحی و اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این نیروگاه تعداد کل نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در حوزه‌ جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به ۳۹ مورد و با ظرفیت کلی ۵۱۸ کیلووات رسید و این تعداد شامل نیروگاه‌های موضوع تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات و نهادهای مشمول از طریق انرژی‌های تجدی پذیر و همچنین نیروگاه‌های دارای قرارداد خرید تضمینی برق مختص مشترکین می‌باشد.

کاظمی ادامه داد: این شرکت در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، آماده‌ی انعقاد قرارداد خرید تضمینی بیست ساله با مشترکان دارای انشعاب برق است که متقاضی احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تا ۲ برابر ظرفیت قدرت انشعاب موجود خود می‌باشد.

وی در خصوص تاثیرات ایجاد این نیروگاه‌ها اظهار، کرد: ایجاد چنین نیروگاه‌هایی علاوه بر ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای صاحبان آن، در مواقع پیک بار، یاری‌رسان شبکه برق نیز می‌باشد و ضریب اطمینان شبکه‌ برق را افزایش می‌دهد.

کاظمی افزود: کلیه‌ مشترکین برق تبریز، حتی مشترکان خانگی نیز می‌توانند در صورت داشتن امکانات و شرایط مناسب نسبت به اخذ مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام نمایند.

 این نیروگاه با سازه‌ تمام گالوانیزه، به صورت اتصال سه فاز بوده که صدور مجوزات و مبادله قرارداد همچنین نظارت بر کلیه‌ طراحی‌ها، مراحل اجرا و اتصال به شبکه‌ سراسری این سامانه توسط شرکت توزیع نیروی تبریز انجام یافته است.

۲۴ اسفند ماه پارسال نیز نیروگاه‌ خورشیدی ۹ کیلوواتی در امور برق شهرک «اندیشه» شرکت توزیع برق تبریز روز شنبه با حضور مسوولان و مدیران آن به بهره‌برداری رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر