کد خبر: 946456
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
سرویس حقوق جوان آنلاین:
 
شهادت دروغ ۲ سال حبس دارد

ادای شهادت دروغ مطابق قانون جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد. ماده ۶۵۰ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بیان می‌دارد: هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس یا به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. از طرف دیگر شهادت باید از روی قطع و یقین ادا شود. ضمن آنکه دادگاه حق تحقیق و بررسی لازم را در خصوص خلاف واقع بودن شهادت خواهد داشت. حاصل آنکه در صورت علم به خلاف واقع بودن شهادت، شهادت مذکور معتبر نمی‌باشد.

مواردی که در ثبت ملک نیاز به تنظیم اظهارنامه نیست

در تمام مواردی که املاک را به ثبت می‌رسانیم، می‌بایست اظهارنامه ثبتی تنظیم شود و مقدمه عملیات ثبتی اظهارنامه موضوع ماده ۱۱ قانون ثبت و ماده ۲۲ آیین‌نامه قانون ثبت است، اما در دو مورد استثنا شده است و نیاز به تنظیم اظهارنامه ثبتی نیست که عبارتند از:
مورد اول: اراضی‌ای که در اجرای قانون اصلاحات ارضی به زارعان واگذار شده است. برای صدور اسناد مالکیت این قبیل اراضی، مطابق ماده ۱۴۲ قانون ثبت، احتیاج به تنظیم اظهارنامه نیست و با نشر آگهی الصاقی نسبت به تحدید حدود این اراضی اقدام و پس از تطبیق با مجاوران، سند مالکیت به نام زارع صادر و تسلیم می‌شود.
مورد دوم: دومین مورد اراضی‌ای که داخل محدوده شهری است و به موجب رأی کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری موات اعلام شده و این زمین پیشینه ثبتی ندارد، در این صورت هم وفق بند ۲ ماده ۱۹ آیین‌نامه قانون زمین شهری باید با رعایت حدود مجاوران، این زمین تحدید حدود شود و صورتمجلس تحدید حدود تنظیم گردد و سپس سند مالکیت به نام دولت صادر و تسلیم شود.

قوانین معافیت پارکینگ (کسر پارکینگ)

در مواردی که به دلایل فنی احداث پارکینگ مقدور نباشد با رعایت تراکم ساختمانی پیش‌بینی شده حق پارکینگ جهت احداث پارکینگ عمومی به صندوق شهرداری واریز می‌گردد:
۱- ساختمان‌هایی که در بر خیابان‌های سریع‌السیر به عرض ۴۵ متر و بیشتر قرار داشته و دسترسی به حمل اتومبیل را نداشته باشد.
۲- ساختمان‌هایی در فاصله ۱۰۰ متری تقاطع خیابان‌هایی به عرض ۲۰ متر و بیشتر (هر دو معبر بیشتر از ۲۰ متر) واقع شده و دسترسی به محل اتومبیل را نداشته باشد.
۳- ساختمان در محلی قرار داشته باشد که ورود به پارکینگ مستلزم قطع درختان کهن بوده که شهرداری مجوز قطع آن‌ها را نداده باشد.
۴- ساختمان در محلی قرار داشته باشد که به علت عرض کم کوچه (کمتر از ۴ متر به جز برای املاک انتهای کوچه که کمتر از ۳ متر است) امکان عبور اتومبیل نباشد.
۵- ساختمان در بر معبری قرار گرفته باشد که به علت شیب زیاد احداث پارکینگ از نظر فنی مقدور نباشد.
۶- در صورتی که وضع و فرم زمین ساختمان به صورتی باشد که از نظر فنی نتوان در سطح طبقات احداث پارکینگ کرد.
۷- قرار داشتن در حاشیه میدان و تا فاصله ۲۰ متری از آن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار