کد خبر: 945711
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
در نشست خبری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت اعلام شد
نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت با عرضه۱۰هزار عنوان کتاب و در مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع برگزار می‌شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سردار حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بسیج و سپاه در نشست خبری نهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت با اشاره به حضور ناشران در سه بخش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در این نمایشگاه و نیز حضور ناشرانی با آثار موضوعی قرآن و عترت در همجواری آن بیان داشت: امسال از نمایندگانی از کشور‌های محور مقاومت از جمله عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است تا آثاری به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه کنند.
وی درباره علت برگزاری مجدد این رویداد در حالی که برگزاری نمایشگاه هشتم کتاب دفاع مقدس در مشهد با انتقادات بسیاری همراه بوده است، بیان داشت: ما قطعاً به ضعف‌هایی در برگزاری اذعان داریم. مسئله عدم‌استقبال از این رویداد در سال‌های قبل مشکلی نیست که متوجه ما باشد. ما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز شاهدیم که بیشترین اقبال به کتاب‌های کمک آموزشی است. ما باید جامعه را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم. سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و برای بالابردنش نیز هزینه نمی‌شود. ما هم مدعی نیستیم با هشت دوره برگزاری نمایشگاه به همه اهدافی که مدنظرمان بوده رسیده‌ایم.
سردار ناظری معاون نشر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بسیج و سپاه نیز در این نشست در این زمینه گفت: نمایشگاه امسال در ۱۹۰غرفه برپا می‌شود که ۱۴۰ناشر در آن‌ها حضور خواهند داشت. توسط این ناشران همچنین ۱۰هزار عنوان کتاب عرضه خواهد شد که شامل ۶هزار عنوان با موضوع دفاع مقدس و هزارو ۵۰۰ عنوان کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و هزار عنوان کتاب با موضوع قرآن کریم خواهد بود و در کنار آن‌ها عرضه محصولات فرهنگی را نیز تدارک دیده‌ایم. در ادامه قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در سخنانی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مأموریت و اهداف خود در حوزه کتاب و کتابخوانی و با توجه به اینکه کتاب منبع معرفت و آگاهی است، اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها می‌کند. وی همچنین حوزه مقاومت و دفاع مقدس را از محوری‌ترین مباحث گفتمانی جاری در کشور معرفی کرد و افزود: موضوع مقاومت گفتمان جدید دنیای پیش روی ماست و باید از گفتمان آن دفاع کرد و ما نیز مفتخر به این کار هستیم. ما حمایت از ترویج چنین گفتمانی را وظیفه خود می‌دانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار