کد خبر: 945710
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
رئیس سابق رسانه ملی اعتقاد دارد باید برای سپهر رسانه‌ای کشور تمهید ویژه‌ای اندیشیده می‌شد که امروز رسانه ملی از فضای مجازی عقب نیفتد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صداوسیما که این روز‌ها عضو شورای عالی فضای مجازی است در خصوص پیشرفت و توسعه فضای مجازی که هر روز هم آسیب‌های اخلاقی و روانی‌اش بیشتر می‌شود به تسنیم گفت: باید خیلی پیشتر آینده‌نگری و پیش‌بینی برای سپهر رسانه‌ای کشور اتفاق می‌افتاد. شاید کمتر باور می‌کردند به چنین روزی برسیم چراکه در همه ابعاد خصوصاً جنبه زیرساختی تقریباً هیچ‌کاری انجام نشده است تا در لایه بالاتر اپلیکیشن‌های قوی و شبکه‌های اجتماعی بتواند رقابت کند، بنابراین در حوزه رسانه‌ای خصوصاً صداوسیما از این قافله عقب مانده و این عقب‌افتادگی از فضای مجازی، جدی است. او درباره فضای سینمای ایران گفت: امسال به جشنواره فیلم فجر رفتم و چند فیلم را دیدم که یک فضای تلخی را القا می‌کند. واقعاً در فضایی که شاهد مشکلات کشور در زمینه‌های مختلفی هستیم نمی‌دانم چرا چنین رویه‌ای در دستور کار آثار سینمایی ما قرار گرفته است که همه‌چیز را تلخ و سیاه نشان دهیم.
سرافراز در پاسخ به این سؤال که فقدان نظارت باعث می‌شود مافیا و باندبازی‌ها گسترش بیشتری پیدا کند، تأکید کرد: حضور مافیا و باند در همه بخش‌ها وجود دارد. در بخش فرهنگی خصوصاً سینما و تلویزیون تأسف‌آور شده است. این اتفاق حقیقت دارد که باعث شده بسیاری از هنرمندان و کاربلد‌ها هم کنار گذاشته شوند، چون هر روز حضور سرمایه‌گذاری‌های شخصی و اسپانسر‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
این‌ها همه به آخر لیست بودن بودجه‌های فرهنگی برمی‌گردد که برای هنرمندان ما مشکل معیشتی ایجاد کرده و آن‌ها را کم‌انگیزه‌تر هم می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
واقعا راست می گوید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار