کد خبر: 945708
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مقام معظم رهبری خطاب به دست‌اندرکاران پنجمین جشنواره هنر مقاومت:
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنر مقاومت ضمن اعلام خشنودی و رضایت مقام معظم رهبری از برپایی این جشنواره با جمله «به عهد خودتان وفا کردید» و معرفی نفرات برگزیده هر بخش برگزار شد.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مسعود نجابتی دبیر پنجمین جشنواره هنر مقاومت، طی سخنان کوتاهی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جشنواره هنر مقاومت، گفت: خبر خوشی دارم که مربوط به صدور پیام مقام معظم رهبری به پنجمین جشنواره هنر مقاومت می‌شود. ایشان به دست‌اندرکاران جشنواره خسته نباشید و خداقوت گفتند و با دیدن بخشی از آثار جشنواره پنجم که به رؤیت ایشان رسید بسیار خوشحال شدند و فرمودند: «به عهد خودتان وفا کردید.»
وی افزود: تلاش ما در بنیاد روایت فتح بر این بود که بتوانیم جوان‌گرایی را در مقام عمل به منصه ظهور برسانیم، این جوان‌گرایی شعارمان نبود بلکه آن را در عمل رقم زدیم و در تمام مدت برگزاری پنجمین جشنواره هنر مقاومت در بخش‌های مختلف جشنواره به جوانان اعتماد کردیم و با کسب اجازه از پیشکسوتان کار را به جوانان سپردیم و بحمدالله تاکنون بازخورد‌های رضایت‌بخشی را دریافت کرده‌ایم. در بخش دیگری از این مراسم سردار نقدی نیز درباره جشنواره هنر مقاومت گفت: این جشنواره حرکت بسیار مبارکی است که اکنون به بلوغ کامل خود رسیده است؛ چه از حیث مضمون و چه از حیث شکل شاهد برگزاری جشنواره مبتکرانه و خلاقانه بودیم. همه این‌ها از برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که توانست این همه جوان خلاق و پرنشاط را به میدان بیاورد و با زبان بین‌المللی هنر‌های تجسمی پیام انقلاب را به گوش جهانیان برساند. وی افزود: فکر می‌کنم کار داور‌ها در این دوره بسیار سخت بود، چراکه کیفیت آثار ارائه شده در جشنواره پنجم بسیار قابل توجه است. این پیشرفت خوب نوید آینده‌های بسیار بهتری را می‌دهد و اکنون دنیا به ملتی که انقلابش را به ۴۰ سالگی رسانده است خیره مانده. امام خمینی (ره) بحق فرمودند: مردم امروز ایران از مردم حجاز در عهد پیامبر (ص) بالاترند. این ۴۰ سال ایستادگی نشان داد که مردم مستحق آینده‌های بسیار درخشان‌تری هستند.
وی گفت: توصیه‌ام به دست‌اندرکاران جشنواره هنر مقاومت این است که به سبک جشنواره عمار راهی برای اینکه این هنر به همه جای کشور برود و دیده شود فراهم کنند، البته فضای مجازی ظرفیت‌هایی را در این زمینه به وجود آورده، اما این ظرفیت‌ها جذابیت حضوری آثار را از نزدیک ندارد.
لازم است برای دوره‌های بعدی فکری برای این موضوع شود، چراکه ظرفیت‌های لازم در این راستا فراهم است و این اتفاق قطعاً شدنی است. سردار نقدی در پایان خاطر نشان کرد: پیام امروز رهبرمان جای کار بسیار دارد و همچون سوخت عظیمی برای انجام کار‌های بزرگ است. هر یک از عبارات کوتاه حضرت آقا خود یک کتاب مفصل است و این کار هنرمندان است که این پیام شیوا را با زبان هنر به گوش جهانیان برسانند.
در بخش دیگری از این مراسم از شش هنرمند پیشکسوت هنر انقلاب اسلامی تجلیل شد. این هنرمندان شامل حبیب‌الله صادقی، سیدعباس میرهاشمی، کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری، طاهر شیخ‌الحکمایی و مصطفی گودرزی بودند.
در ادامه این برنامه از برگزیدگان بخش‌های ده‌گانه پنجمین جشنواره هنر مقاومت تجلیل و قدردانی شد. بدین ترتیب در بخش نقاشی دیجیتال امیرمهدی گلمحمدی، حسن جعفری‌نیا، علیرضا زاکری و حسین صافی به عنوان نفرات برگزیده، در بخش موشن‌گرافی افروز قلیزاده، ایوب حسین‌سنگی، احمدتاجی و سجاد بنکدار، در بخش کارتون و کاریکاتور محمد افلاک، محمود نظری، مهدی عزیزی و مهناز یزدانی، در بخش طراحی صنعتی جهانگیر حسین‌پور، رضا آقایی، فرهنگ ماهرانی و مصطفی معمی‌وند، در بخش تصویرسازی سعیده نصرتی‌فرد، مجید صابری‌نژاد، مرضیه صادقی و منصوره محمدی، در بخش پوستر صادق صانعی، محبوبه جوادی‌پور، محمدرضا صارمی و محمود بازدار، در بخش تبلیغات شهری خدیجه احمدی، سمیه صاحبی، علیرضا میرزایی و محمدشکیبا، در بخش تایپوگرافی اسماعیل خدابنده، حسین ونکی، حمیدقربان‌پور و زینب ربانی‌خواه، در بخش عکس احمد تاجی، جاوید نیک‌پور، حامد ملک‌پور و نسرین عباسی و سرانجام در بخش پرچم و کتیبه امین احمدی، سمیه صاحبی، حسین شیرازی و مهدی دقیقی به عنوان نفرات برگزیده شناخته شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار