کد خبر: 927134
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کار سخت پرسپولیس و استقلال از تهران تا دوحه
دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز برگزار می‌شود که پرسپولیس در آزادی میزبان الدحیل است و استقلال در دوحه مهمان السد. دیدار‌های حساسی که پیروزی نماینده‌های ایران در آن می‌تواند فینالی کاملاً ایرانی و دربی آسیایی سرخابی‌های تهران را به دنبال داشته باشد.
دنیا حیدری
دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز برگزار می‌شود که پرسپولیس در آزادی میزبان الدحیل است و استقلال در دوحه مهمان السد. دیدار‌های حساسی که پیروزی نماینده‌های ایران در آن می‌تواند فینالی کاملاً ایرانی و دربی آسیایی سرخابی‌های تهران را به دنبال داشته باشد.

شکست یک بر صفر در قطر کار را برای پرسپولیس سخت کرد. یاران برانکو حالا در دیداری خانگی باید به پیروزی ۲ بر صفر برابر حریف قطری دست یابند تا یکی از تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشند. سرخپوشان در قطر می‌توانستند با نتیجه‌ای بهتر بازی را به پایان ببرند تا کارشان در ادامه آسان‌تر باشد، اما بدشانسی‌ها مانع از آن شد تا شاگردان برانکو با دست پر خانه الدحیل را ترک کنند و حالا همه امید مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران به بازی ساعت ۱۸:۳۰ امشب در آزادی است. بازی برابر تیم قدرتمندی که ۹ دیدار گذشته خود را برده و با هدف قهرمانی آمده تا با کنار زدن سرخپوشان تهرانی یک گام به این هدف نزدیک‌تر شود. این تیم برای رسیدن به این هدف، حالا بوضیفات کاپیتان خود را هم که در بازی رفت مصدوم بود در اختیار دارد، درست برعکس پرسپولیس که علاوه بر سیامک نعمتی محروم، سیدجلال و بشار رسن را هم شاید به دلیل مصدومیت به همراه نداشته باشد. با وجود این، برانکو به پیروزی در آزادی و صعود به نیمه‌نهایی امیدوار است: «باید باهوش باشیم. بازی با الدحیل دو نیمه داشت؛ نیمه اول را آن‌ها در قطر بردند و حالا نوبت ماست که نیمه دوم را به سود خود تمام کنیم. خوب می‌دانیم که هدف الدحیل قهرمانی است. این تیم هشت ملی‌پوش و بازیکنان خارجی خوبی دارد، اما هیچ‌یک از این‌ها دلیل نمی‌شود که پرسپولیس نتواند موفق از زمین بازی خارج شود. در بازی با حریف قطری، بیماری و مصدومیت برایمان معنایی ندارد. ما تنها به کسب نتیجه می‌اندیشیم و امیدواریم با حمایت هواداران که همیشه حامی‌مان بودند، بتوانیم به مرحله بعد راه پیدا کنیم. می‌دانیم که صعود به نیمه‌نهایی کار آسانی نیست، حتی در آزادی. خوب می‌دانیم که همه انتظار دارند تا دقیقه سوم بازی دو گل، سه تیر دروازه و چهار موقعیت گل داشته باشیم. فلسفه ما هم گل نخوردن نیست و گل زدن است، اما باید صبور باشیم تا بتوانیم به موفقیتی که می‌خواهیم، برسیم.»

معلول، سرمربی الدحیل هم تأکید دارد که تیمش برای دفاعی بازی کردن نیست که وارد زمین می‌شود: «به تهران نیامدیم که ببازیم. دنبال دفاعی بازی کردن هم نیستیم. آمده‌ایم که بجنگیم و ببریم. خوب می‌دانیم که بازی بزرگ و کار سختی داریم. باید پرسپولیس را مهار کنیم و جز این نقشه دیگری نداریم. بردن پرسپولیس برای تاریخ باشگاه الدحیل مهم است. یک‌بار پرسپولیس را بردیم، یک‌بار هم مساوی کردیم و امیدوارم در بازی امروز نوار پیروزی‌هایمان برابر این تیم بزرگ پاره نشود.»

جالب اینکه AFC درخصوص این دیدار نوشته است: «الدحیل بعد از بردی خفیف در خانه به دنبال حفظ نتیجه برابر تیم مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته است و پرسپولیس با پنج کلین‌شیت در این دوره می‌خواهد بلیت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها را برای دومین دوره متوالی به دست آورد.»

استقلال و امید به یک معجزه
بازی استقلال در دوحه قطر بدون شک بسیار سخت‌تر از دیدار نماینده سرخپوش ایران در آزادی است. شکست ۳ بر یک در آزادی کار یاران شفر را برای صعود به فینالی ایرانی و دربی آسیایی استقلال و پرسپولیس بسیار سخت کرده است، به حدی که خیلی‌ها کار آبی‌پوشان تهرانی را در آسیا تمام شده می‌دانند، اما به‌رغم تمام سختی‌هایی که استقلال برای عبور از سد السد دارد، فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، خصوصاً اگر شاگردان پیرمرد آلمانی یکی از آن بازی‌های زیبای فصل گذشته خود در لیگ ایران را که باعث شد از قعر جدول جدا و به جمع مدعیان اضافه شوند به نمایش بگذارند. آبی‌پوشان چند روزی زودتر راهی قطر شدند تا با شرایط دوحه آشنا شوند و بتوانند خود را از لحاظ روحی- روانی برای بازی با پولدار‌های قطری آماده کنند و به نظر می‌رسد که توانسته‌اند به آنچه که می‌خواستند، برسند.

بازیکنان استقلال تأکید دارند که هنوز هیچ چیز تمام نشده و ۹۰ دقیقه دیگر برای جبران و راه یافتن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا فرصت دارند. البته شفر هم طی چند روز گذشته بار‌ها تأکید کرده که شکست السد در دوحه غیرممکن نیست، هرچند که او برای ممکن کردن این اتفاق باید مشکل گلزنی شاگردانش را حل کند: «می‌دانیم که کار راحتی نداریم، اما تسلیم نمی‌شویم و می‌خواهیم در قطر با نتیجه‌ای مناسب برنده مسابقه شویم و به مرحله بعد برویم.»

السدی‌های قطر هم به دنبال نتیجه‌ای جز برد نیستند، خصوصاً که در آزادی به یک پیروزی پرگل رسیدند و حالا کاری به مراتب راحت‌تر از استقلال پیش‌رو دارند. با وجود این، محمد غلام، مدیر باشگاه السد تأکید می‌کند که باید نتیجه دور رفت را فراموش و فقط به این بازی و پیروزی در آن فکر کرد. حمزه الصنهاجی، بازیکن السد نیز می‌گوید، از برد در آزادی مغرور نشدند و خوب می‌دانند که کار سختی برای تکرار پیروزی برابر استقلال دارند. با این حال برای برد به میدان می‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار