کد خبر: 872416
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سردار كارگر در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس اعلام كرد
سردار بهمن كارگر، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و رئيس ستاد مركزي گراميداشت سي‌و‌هشتمين سالروز هفته دفاع مقدس صبح ديروز در يك نشست خبري به تشريح برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس امسال پرداخت.
به گزارش «جوان» سردار كارگر در اين نشست با بيان اينكه هفته دفاع مقدس امسال با دهه اول محرم همزمان شده و برنامه‌هاي اين هفته همزمان با دهه اول محرم شروع مي‌شود، گفت: در هفته دفاع مقدس هزار و 500 برنامه اصلي در سراسر كشور با شعار «من انقلابي‌ام» اجرا مي‌شود .  وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس از 31 شهريور آغاز شده و تا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت، اظهار كرد: بخشي از برنامه‌هاي اين هفته مانند پياده‌روي خانوادگي در روز جمعه 24 شهريور انجام مي‌شود و همچنين مراسم نكوداشت پيشكسوتان دفاع مقدس يكي از برنامه‌هاي اصلي اين هفته است كه در روز 30 شهريور در موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس برگزار مي‌شود.  رئيس ستاد مركزي گراميداشت هفته دفاع مقدس در تشريح برنامه اين هفته گفت: در روز جمعه 31 شهريور كه «معنويت، اقتدار نيروهاي مسلح، وحدت ملي و سلامت»ناميده شده، مراسم رژه نيروهاي مسلح در تهران و بندرعباس به صورت ويژه و در سراسر كشور برگزار خواهد شد و همچنين نيروهاي مسلح و عموم مردم در قالب دسته‌هاي عزاداري در نماز جمعه شركت خواهند كرد. در روز شنبه اول مهر كه «علم و فناوري، جوانان و سربازان» ناميده شده، ضمن برگزاري مراسم تقدير از سربازان نمونه از دستاوردهاي دفاعي رونمايي شده و در اولين روز از بازگشايي مدارس زنگ مقاومت نواخته خواهد شد.  سردار كارگر ادامه داد: در روز يك‌شنبه 2 مهر كه با عنوان «ولايتمداري، همبستگي ملي و دفاع همه‌جانبه» است، نقش ولايت فقيه و به ويژه امام راحل در دوران دفاع مقدس تبيين خواهد شد. در روز دوشنبه 3 مهر با عنوان «اقتصاد مقاومتي، خودباوري و پشتيباني مردمي و اصناف» از اصناف در دفاع مقدس تجليل خواهد شد و به تبيين نقش اقتصاد مقاومت در دوران دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.
 
در روز سه‌شنبه 4مهر كه «بصيرت‌افزايي، دشمن‌شناسي، بيداري اسلامي و استكبارستيزي» ناميده شده به نقش اديان و مذاهب و اقشار و اقوام در دفاع مقدس پرداخته خواهد شد. در روز چهارشنبه 5 مهر با عنوان «رزمندگان، پيشكسوتان و زنان اسوه‌هاي صبر و مقاومت» به نقش زنان و خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس و تبيين عمليات پيروزمندانه ثامن‌الائمه پرداخته خواهد شد. در روز پنج‌شنبه 6 مهر با نام «شهيدان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران» مزار شهدا در 19 هزار گلزار شهداي كشور عطرافشاني و غبارروبي خواهد شد. در روز جمعه 7 مهر كه «فرماندهان، عزتمداران و حماسه‌آفرينان» نامگذاري شده است، از فرماندهان و پيشكسوتان دوران دفاع مقدس تجليل به عمل خواهد آمد و نقش فرماندهان در جنگ تبيين خواهد شد.  وي افزود: برگزاري 400 نمايشگاه هنري در سراسر كشور، برگزاري بيش از 50 مسابقه فرهنگي و هنري و ورزشي، رونمايي از 183 عنوان كتاب دفاع مقدس، تجليل از خانواده شهدا و جانبازان در 73 برنامه، برپايي 35 برنامه شب شعر و خاطره دفاع مقدس، فضا‌سازي و تبليغات محيطي در شهرها، تبيين حماسه‌هاي دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس، حضور فرماندهان و پيشكسوتان در ميزگردهاي تحليلي و سياسي، توليد و چاپ 30 عنوان كتاب نمايشنامه دفاع مقدس با تيراژ 75هزار نسخه، رونمايي از 9 نرم‌افزار شهداي شاخص دفاع مقدس، مدافعان حرم و دانشنامه استاني، برگزاري جلسات نقد و بررسي كتاب دفاع مقدس و برپايي 66 نمايشگاه عكس و پوستر با عنوان گنج و جنگ در مراكز استان از ديگر برنامه‌هاي اين هفته در استان‌ها است.
 
سردار كارگر به برنامه‌هاي هنري در اين هفته اشاره كرد و گفت: در اين هفته از كارگردان و عوامل دو فيلم دفاع مقدسي «هفت عصر» و «هفتم پاييز» قدرداني مي‌شود. اجراي نمايش از «خرمشهر تا سارايوو»، پخش برنامه «تكرار حماسه عاشقان» با مشاركت صدا و سيما و سازمان امور سينمايي و هنري دفاع مقدس و رونمايي از اولين آلبوم موسيقي شامل پنج قطعه «وطن»، «بيشه شيران»، «بار گران» و قبيله سور كه از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش خواهد شد، از ديگر برنامه‌هاي اين هفته است. رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس به برنامه‌هاي بين‌المللي در هفته دفاع مقدس اشاره كرد و با بيان اين موضوع كه در حوزه بين‌الملل دفاع مقدس عقب‌ماندگي بسياري داريم، گفت: بر همين اساس با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نمايشگاه‌هاي دفاع مقدسي در سفارتخانه‌ها و نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ساير كشور‌ها برگزار خواهد شد و سعي مي‌شود در اين‌حوزه بيشتر كار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار